Wyciekły dane 2,9 mln klientów Adobe
Firma Adobe poinformowała, że wskutek cyberataku wykradziono z jej bazy dane 2,9 mln klientów oraz kod źródłowy niektórych programów.
Jak podaje w oficjalnym komunikacie Adobe, cyberprzestępcy uzyskali dostęp do bazy 2,9 mln klientów. W rezultacie w ich rękach znalazły się imiona i nazwiska, dane dotyczące zamówionych usług wraz z datami ich wygaśnięcia, a także zaszyfrowane hasła oraz numery kart kredytowanych. Firma uważa, że istnieje niewielka szansa, by udało się rozszyfrować te dane, ale podjęto stosowne środki ostrożności, które mają zminimalizować ryzyko.
Część klientów Adobe została już poproszona o zmianę haseł do swoich kont. Zaleca się również zrobienie tego samego w innych usługach, jeżeli dane dostępowe do nich były takie same, jak do platformy Adobe. Producent ponadto przekazał użytkownikom informacje o tym, co należy zrobić w celu ochrony karty kredytowej, a także powiadomił o wycieku banki, aby ułatwić ich klientom ewentualne reklamacje.
Poza danymi użytkowników z serwerów Adobe wykradziono również kod źródłowy niektórych produktów. Firma nie podaje jakie to mogą być programy, ale posiadający informacje na temat włamania jeszcze przed oficjalnym komunikatem Adobe blog Kerbs on Security wskazuje na aplikacje z rodziny Acrobat, a także Adobe ColdFusion.
To już drugi atak na serwery Adobe w ciągu ostatnich dwóch lat. Poprzednim razem włamywacze wykradli adresy e-mail klientów firmy.
Dołącz do dyskusji: Wyciekły dane 2,9 mln klientów Adobe