Wyborcza.pl uruchamia nowy cykl wideo o kobietach w stulecie uzyskania przez nie praw wyborczych
Serwis Wyborcza.pl wystartował z nowym cyklem wideo: „#Jestem”. To internetowe programy, mające pokazać wiele twarzy współczesnej kobiety. Pretekstem jest 100-lecie uzyskania praw wyborczych przez kobiety.
Materiały wideo mają przedstawiać, jak w ciągu minionego stulecia zmieniały się same kobiety, a także ukazać, co sprawia, że są teraz właśnie takie a nie inne. Za projekt odpowiada dział wideo „Gazety Wyborczej”. W ramach cyklu prezentowane będą zarówno portrety kobiet, jak i reportaże, animacje oraz rozmowy. Pokazane zostaną kobiety w różnym wieku, wykonujące różne zawody, ekspertki w rozmaitych dziedzinach.
Program będzie emitowany cztery razy w miesiącu na stronie Wyborcza.pl i profilu Wideo Wyborcza.pl. na Facebooku. Pierwsze dwa odcinki (każdy trwa ok. 8 minut) można oglądać od 8 marca br. Cykl potrwa do 28 listopada, czyli dokładnie do dnia jubileuszu stulecia nadania Polkom praw wyborczych. W pierwszym odcinku - rozmowa z Sylwią Spurek, zastępczynią Rzecznika Praw Obywatelskich ds. równego traktowania.
Zespół wideo "Gazety Wyborczej", działający od połowy 2013 r., początkowo tworzył treści dopełniające materiały publikowane na Wyborcza.pl. Z roku na rok poszerzał swój zakres działań - obecnie reporterzy, realizatorzy i dziennikarze tworzą cykle wideo, reportaże i relacje, a także formaty wideo dla klientów zewnętrznych.
W grudniu 2017 roku z płatnej oferty subskrypcji cyfrowych „Gazety Wyborczej” korzystało 133 tys. użytkowników, o jedną trzecią więcej niż rok wcześniej.
Według badania Gemius/PBI w październiku ub.r. portal Wyborcza.pl miał 6,14 mln realnych użytkowników i 58,66 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1,27 mln użytkowników i 2,53 mln odsłon.
Z danych ZKDP wynika, że w styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 96 668 egz., pierwszy raz spadając poniżej poziomu 100 tys.
Dołącz do dyskusji: Wyborcza.pl uruchamia nowy cykl wideo o kobietach w stulecie uzyskania przez nie praw wyborczych