„Wszystko za 10 zł”. UOKiK bierze pod lupę kampanię Vectry (wideo)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął postępowanie, która ma wyjaśnić, czy informacje przekazywane przez sieć kablową Vectra w kampanii reklamowej z udziałem Wojciecha Mecwaldowskiego, mogą wprowadzać konsumentów w błąd.
- Urząd bada informacje na temat cen usług, rozpowszechniane przez spółkę Vectra podczas kampanii reklamowej „Wszystko za 10 zł”. Analizowane są m.in. reklamy emitowane w telewizji oraz internecie od 12 września tego roku - podano w komunikacie UOKiK przesłanym do Wirtualnemedia.pl.
W trwającej od września br. kampanii reklamowej z udziałem Wojciecha Mecwaldowskiego pod hasłem „Wszystko za 10 zł” sieć informuje, że każdy jej pakiet telewizyjny, telefoniczny i internetowy jest dostępny za 10 zł. Rzeczywiście w takiej miesięcznej cenie są one oferowane nowym klientom, ale tylko do końca roku. Potem abonenci, którzy skorzystają z promocji, będą musieli za te pakiety płacić normalne ceny.
Postępowanie UOKiK nie jest toczone przeciwko Vectrze, ale ma na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej. Urząd podaje, że wszczął je na podstawie własnej analizy rynku, nie było żadnych skarg od klientów. Nie wiadomo, kiedy może ono się zakończyć.
Krzysztof Stefaniak, rzecznik prasowy Vectry, informuje Wirtualnemedia.pl, że regulator otrzymał od spółki wszystkie wymagane dokumenty oraz stosowne wyjaśnienia.
- Naszym zdaniem ta kampania spełnia wymogi prawa konsumenckiego, czego potwierdzeniem są pozytywne opinie klientów na jej temat, a w tym to, że wielu klientów, którzy z niej skorzystali rekomendują ją kolejnym - mówi nam Stefaniak.
Sieć kablowa Vectra na koniec czerwca br. miała 932 tys. abonentów.
Dołącz do dyskusji: „Wszystko za 10 zł”. UOKiK bierze pod lupę kampanię Vectry (wideo)
Kto może zweryfikować informację Vectry? Nikt! Do UOKiK klienci nie składają skarg,
bo ten urząd nie rozpatruje skarg indywidualnych.
Więc, twierdzenie Vectry jest tylko pustosłowiem.