Wszystkie pisma męskie na minusie po I półroczu. „CKM” straciło najwięcej
W I półroczu 2015 roku wszystkie pisma dla mężczyzn zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I półroczu 2015 roku wyniosła 52 087 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była ona niższa o 11,03 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę wynoszącą 12,42 proc., co w efekcie dało mu średni wynik sprzedażowy na poziomie 35 925 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 14,40 proc. do 25 839 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Zaś czwarte miejsce należało do „Logo” (Agora). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 4,36 proc. do 24 919 egz.
Z kolei średni wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w I półroczu br. zmniejszył się o 0,85 proc. do poziomu 25 901 egz.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 175 | 52 087 | 52 087 | 98 409 | 58 544 | 58 544 |
Playboy | 70 000 | 35 925 | 35 925 | 75 023 | 41 033 | 41 021 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 60 000 | 26 012 | 25 839 | 65 000 | 30 192 | 30 184 |
Logo | 60 299 | 27 205 | 24 919 | 61 702 | 27 883 | 26 055 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 51 304 | 28 125 | 25 901 | 49 188 | 28 451 | 26 122 |
W czerwcu 2015 roku liderem wśród pism męskich również był „Men’s Health”, którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2014 roku zmniejszyła się o 16,15 proc. do 44 442 egz.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (34 079 egz.; w dół o 5,20 proc.), a na podium znalazło się jeszcze „CKM” (24 956 egz.; spadek o 25,29 proc. - największy w zestawieniu).
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 000 | 44 442 | 44 442 | 98 500 | 53 000 | 53 000 |
Playboy | 70 000 | 34 079 | 34 079 | 70 800 | 35 947 | 35 947 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 60 000 | 24 956 | 24 956 | 80 000 | 33 402 | 33 402 |
Logo | 58 000 | 26 540 | 23 488 | 75 100 | 31 677 | 29 626 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 43 000 | 25 005 | 22 918 | 44 499 | 24 286 | 22 118 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma męskie na minusie po I półroczu. „CKM” straciło najwięcej