Wszystkie miesięczniki historyczne i popularnonaukowe na minusie. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” z najwyższą sprzedażą
W maju br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „W Sieci Historii”. Wszystkie tytuły w obu segmentach zanotowały spadki.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2015 roku wyniosła 93 160 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 2,37 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 23,30 proc. i wyniósł 45 671 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera utrzymał się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 23 837 egz., po największym spadku w rankingu, wynoszącym 38,49 proc.
Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała o 22,73 proc. do 21 225 egz.
Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 18 306 egz., po spadku o 29,33 proc.
ZKDP | maj | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 157 976 | 93 160 | 93 160 | 164 960 | 95 424 | 95 424 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 102 000 | 46 036 | 45 671 | 144 410 | 59 592 | 59 542 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
W Sieci Historii | 60 750 | 23 867 | 23 837 | 60 000 | 38 856 | 38 756 |
Newsweek Polska Historia | 44 990 | 21 317 | 21 225 | 55 995 | 27 469 | 27 469 |
Focus Historia | 40 000 | 18 306 | 18 306 | 58 000 | 25 902 | 25 902 |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił „Focus” - było to 33,56 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | maj | kwiecień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 157 976 | 93 160 | 93 160 | 159 989 | 102 055 | 102 055 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 102 000 | 46 036 | 45 671 | 131 991 | 69 071 | 68 743 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
W Sieci Historii | 60 750 | 23 867 | 23 837 | 60 233 | 27 688 | 27 623 |
Newsweek Polska Historia | 44 990 | 21 317 | 21 225 | 49 000 | 27 204 | 27 115 |
Focus Historia | 40 000 | 18 306 | 18 306 | 41 000 | 23 040 | 23 040 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie miesięczniki historyczne i popularnonaukowe na minusie. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” z najwyższą sprzedażą