Wszystkie dwutygodniki people na minusie w 2015 roku. „Viva!” wyprzedziła „Flesz”, który stracił 39 proc.
W 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Flesz”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w 2015 roku wyniosła 227 916 egz. W porównaniu do 2014 roku była ona niższa o 20,55 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on jednak spadek sprzedaży ogółem wynoszący 13,69 proc. i średni wynik na poziomie 194 764 egz.
Na podium znalazła się jeszcze „Viva!” (Edipresse Polska), która rok wcześniej była czwarta. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się w ciągu roku o 18,81 proc. do 117 541 egz.
Zaś największy spadek (wynoszący 38,73 proc.) odnotował magazyn „Flesz” (Edipresse Polska), który spadł na miejsce czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 99 222 egz.
Ostatnią (piątą) lokatę zajęła „Gala” (Grupa Burda). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w zeszłym roku zmniejszyła się o 9,52 proc. do 82 636 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w 2015 roku sprzedawały się średnio w liczbie 910 564 egz., o 20,70 proc. niższej niż w 2014 roku.
ZKDP | rok | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 327 403 | 227 983 | 227 916 | 387 134 | 286 948 | 286 874 |
Show | 300 615 | 194 764 | 194 764 | 316 368 | 225 655 | 225 655 |
Viva | 189 329 | 117 815 | 117 541 | 238 382 | 144 827 | 144 773 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 163 710 | 105 479 | 99 222 | 243 006 | 162 413 | 161 929 |
Gala | 159 687 | 82 835 | 82 636 | 171 387 | 91 390 | 91 333 |
W grudniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika „Party”, wyniosła 195 335 egz., po spadku o 13,19 proc. Na drugiej pozycji znalazło się „Show” (151 339 egz., spadek o 20,55 proc.).
Również w tym ujęciu wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej też stracił „Flesz”, który utrzymał miejsce czwarte. Jego wynik zmalał tutaj bowiem o 32,50 proc. do 74 621 egz.
ZKDP | grudzień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 287 753 | 195 402 | 195 335 | 351 085 | 225 085 | 225 018 |
Show | 264 974 | 151 339 | 151 339 | 300 615 | 190 482 | 190 482 |
Viva | 140 776 | 94 339 | 94 339 | 199 652 | 111 901 | 111 851 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 128 335 | 90 239 | 74 621 | 192 092 | 111 039 | 110 555 |
Gala | 118 044 | 52 122 | 51 852 | 119 439 | 60 629 | 60 579 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie dwutygodniki people na minusie w 2015 roku. „Viva!” wyprzedziła „Flesz”, który stracił 39 proc.