„Wraca czas na EB” w kampanii promującej powrót marki na polski rynek (wideo)
Grupa Żywiec po wielu latach przerwy ponownie wprowadzi do sprzedaży w Polsce piwo EB. Towarzyszy temu kampania reklamowa, której teaserowa odsłona jest prowadzona pod hasłem „Zaraz wracam”. Nowe hasło główne marki to: „Wraca czas na EB”.
O przygotowaniach Grupy Żywiec do wznowienia szerokiej dystrybucji EB w Polsce poinformowały w tym tygodniu lokalne media w Elblągu, gdzie rozlewane jest to piwo. W ostatnich latach było produkowane jedynie na rynki zagraniczne (m.in. do Niemiec, USA, Kanady, Wielkiej Brytanii i Rosji), a u nas dostępne tylko w paru pubach właśnie w Elblągu. Na decyzję browaru o wprowadzeniu go do sprzedaży w całym kraju miała wpłynąć rosnąca popularność piw lokalnych i regionalnych, a także zapowiedź miejscowego konkurenta - Browaru Namysłów, że wznowi produkcję piwa w kupionym niedawno zakładzie w Braniewie.
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, piwo EB w najbliższych tygodniach sprzedaży pojawi się w sprzedaży w całym kraju. - Pierwsze dostawy właśnie wyjechały do klientów i można spodziewać się, że w przyszłym tygodniu piwo trafi do sklepów. Z doświadczenia wiemy, że najszybciej będzie je można znaleźć na półkach sieci handlowych. Zapewniamy, że kolejnych dniach piwo EB będzie pojawiało się w kolejnych sklepach - poinformowała nas Magdalena Brzezińska z biura prasowego Grupy Żywiec. - EB będzie dostępne na terenie całego kraju w sklepach detalu tradycyjnego i nowoczesnego - dodała.
Od połowy kwietnia w telewizji emitowany jest spot przypominający fragment dawnej reklamy EB. Klip - z piosenką „Sex Bomb” w tle - pokazuje nogi atrakcyjnej kobiety. W pierwowzorze bohaterka niesie butelki EB, w nowej, krótszej wersji ta marka się nie pojawia, natomiast na koniec pokazywany jest napis: „Zaraz wracam”.
Odsłona teaserowa kampanii potrwa do niedzieli, a w poniedziałek zacznie się właściwy etap, pod hasłem „Wraca czas na EB”. Będzie prowadzony w telewizji (kanały główne i tematyczne), internecie (m.in. na portalach społecznościowych) oraz punktach sprzedaży.
Spot sprzed lat i jego aktualną wersję przygotowała agencja Just, która zajmuje się obsługą reklamową marki EB w zakresie ATL i BTL. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Opus Film, aktywności w internecie realizuje agencja Gong, działania PR prowadzi agencja Roots PR, a media zaplanował i kupił dom mediowy MediaVest.
EB zadebiutowało w 1993 roku jako pierwsze w Polsce piwo typu lager. W połowie lat 90. było najpopularniejszą marką piwną (jego roczna sprzedaż wynosiła kilka milionów hektolitrów), do czego przyczyniły się także skuteczne kampanie reklamowe pod hasłem „Czas na EB”, w których wystąpili m.in. Jean Reno, Olaf Lubaszenko, Artur Żmijewski i Maciej Kozłowski.
Pod koniec lat 90., po przejęciu marki przez Grupę Żywiec, sprzedaż mocno spadła. W 2003 roku firma podjęła decyzję o zaprzestaniu dystrybucji EB w Polsce.
Dołącz do dyskusji: „Wraca czas na EB” w kampanii promującej powrót marki na polski rynek (wideo)