„Wprost” stawia na felietony, także ekonomistów i polityków
W nowym numerze tygodnika „Wprost” (AWR „Wprost”) opublikowane zostały felietony kolejnych zewnętrznych publicystów - Pawła Kowala, Łukasza Hardta, Roberta Gwiazdowskiego i ks. Artura Stopki. Zwiększenie liczby takich tekstów to część zmian, które wprowadza nowe kierownictwo.
W kolejnym numerze „Wprost” przygotowanym pod kierownictwem redaktora naczelnego Tomasza Wróblewskiego i jego zastępcy Bartosza Marczuka znalazło się kilka artykułów napisanych przez zewnętrznych publicystów. W dziale Felietony, wyodrębnionym w piśmie przed tygodniem, przeczytać można teksty: byłego europosła Pawła Kowala, byłego ministra finansów i przewodniczącego KNF Stanisława Kluzy, ekonomisty Łukasza Hardta, eksperta w dziedzinie podatków w Centrum im. Adama Smitha Roberta Gwiazdowskiego oraz ks. Artura Stopki. Felieton napisał również Bartosz Marczuk.
Tydzień temu na łamach „Wprost” debiutowali: Rafał Antczak (członek zarządu Deloitte Consulting, wcześniej m.in. dyrektor zarządzający Grupy PZU), prawnik Sebastian Kaleta (prezes Stowarzyszenia Młodzi dla Polski) oraz Cezary Kaźmierczak (prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców). W bieżącym wydaniu ich teksty nie pojawiły się.
Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu redakcja zakończyła współpracę z pisarzem Michałem Witkowskim, który przeniósł swoje felietony do „Wprost” z „Polityki” w lipcu ub.r. (więcej na ten temat). W ostatnim czasie był on jedynym zewnętrznym felietonistą tygodnika, po tym jak w lutym z pisania autorskiej rubryki zrezygnowała Karolina Korwin-Piotrowska (przeczytaj o tym).
Zwiększenie liczby felietonów we „Wprost” jest sporą zmianą w porównaniu z okresem, gdy tygodnikiem kierowali Sylwester Latkowski, który ograniczył felietony (zrezygnował m.in. z tekstów Krzysztofa Daukszewicza i Krzysztofa Skiby), oraz Tomasz Lis, który zrezygnował z publikowania tekstów polityków. Za czasów Latkowskiego - nie akceptując linii redakcyjnej - z pismem rozstali się m.in. Tomasz Jastrun, Szymon Hołownia oraz Magdalena Środa.
Według danych ZKDP, w całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wynosiła 58 226 egz. (dowiedz się więcej), a w styczniu br. - 43 554 egz. (zobacz wyniki wszystkich tygodników opinii).
Dołącz do dyskusji: „Wprost” stawia na felietony, także ekonomistów i polityków