SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Wprost” o 36 proc. w dół. „W Sieci” zwiększa sprzedaż, a „Do Rzeczy” traci

W sierpniu br. pięć z dziewięciu tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Wprost”. Z kolei najwięcej zyskał „Tygodnik Powszechny”, a liderem zestawienia pozostał „Gość Niedzielny”.

Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). w sierpniu 2015 roku wyniosła 130 751 egz. Było to o 3,86 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął tygodnik „Polityka” (Polityka), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 2 proc. do 125 171 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w sierpniu br. zwiększyła się o 3,92 proc. i wyniosła 124 260 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 77 812 egz., po wzroście o 4,37 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik zmalał o 6,45 proc. do 57 057 egz.

Największy wzrost, wynoszący 8,42 proc. zanotował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła do 19 407 egz.

Z kolei największy spadek w zestawieniu dotyczył „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w sierpniu br. wyniósł 38 075 egz., po stracie aż o 36,19 proc. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

Wirtualnemedia.pl

sierpień

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

201 081

130 751

130 751

202 447

136 003

136 003

Polityka

171 250

125 199

125 171

180 000

127 732

127 732

Newsweek Polska

183 946

124 332

124 260

179 482

119 578

119 578

W Sieci

147 940

77 812

77 812

158 873

74 557

74 557

Tygodnik Do Rzeczy

116 341

65 982

57 057

139 371

69 917

60 992

Gazeta Polska

101 647

40 998

40 543

118 489

40 660

40 034

Wprost

105 187

106 621

38 075

159 750

130 135

59 673

Tygodnik Powszechny

37 000

19 807

19 407

38 100

18 300

17 900

Przegląd

51 000

18 029

18 029

51 000

18 205

18 205

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

463 466

321 420

321 420

485 099

318 639

318 639

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. większość tygodników opinii zanotowało wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zwiększył się o 18,51 proc. Natomiast jedyny spadek, wynoszący 4,54 proc., odnotował tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro).

Wirtualnemedia.pl

2015

ZKDP

sierpień

lipiec

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

201 081

130 751

130 751

199 735

123 907

123 907

Polityka

171 250

125 199

125 171

170 000

117 381

117 341

Newsweek Polska

183 946

124 332

124 260

189 678

118 398

118 326

W Sieci

147 940

77 812

77 812

147 954

74 681

74 681

Tygodnik Do Rzeczy

116 341

65 982

57 057

118 493

68 696

59 771

Gazeta Polska

101 647

40 998

40 543

101 708

34 639

34 211

Wprost

105 187

106 621

38 075

106 728

105 976

37 427

Tygodnik Powszechny

37 000

19 807

19 407

38 625

18 100

17 700

Przegląd

51 000

18 029

18 029

51 000

17 961

17 961

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

463 466

321 420

321 420

464 446

294 031

294 031

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Wprost” o 36 proc. w dół. „W Sieci” zwiększa sprzedaż, a „Do Rzeczy” traci

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Kuleje niesamowicie ta sprzedaż Wprost. Tak to jest jak się robi zmianę dla samej zmiany i zatrudnia redaktorów z siostrzanego tygodnika, którzy nie mają żadnego pomysłu jak nim pokierować.
odpowiedź
User
Fox
to chyba koniec Wprost juz nawet Gazeta Polska wiecej sie sprzedaje. Czyzby czas gasic swiatlo ?
odpowiedź
User
SM
Jeżeli chodzi o największy wzrost sprzedaży mm to ma GP i to POwinniście odnotować w tytule artykułu.Ale czego się sPOdziewać po POstkomuszych "mediach!!!
odpowiedź