„Wprost” o 36 proc. w dół. „W Sieci” zwiększa sprzedaż, a „Do Rzeczy” traci
W sierpniu br. pięć z dziewięciu tygodników opinii zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Wprost”. Z kolei najwięcej zyskał „Tygodnik Powszechny”, a liderem zestawienia pozostał „Gość Niedzielny”.
Średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). w sierpniu 2015 roku wyniosła 130 751 egz. Było to o 3,86 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął tygodnik „Polityka” (Polityka), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 2 proc. do 125 171 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w sierpniu br. zwiększyła się o 3,92 proc. i wyniosła 124 260 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 77 812 egz., po wzroście o 4,37 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik zmalał o 6,45 proc. do 57 057 egz.
Największy wzrost, wynoszący 8,42 proc. zanotował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła do 19 407 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu dotyczył „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w sierpniu br. wyniósł 38 075 egz., po stracie aż o 36,19 proc. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl | sierpień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 201 081 | 130 751 | 130 751 | 202 447 | 136 003 | 136 003 |
Polityka | 171 250 | 125 199 | 125 171 | 180 000 | 127 732 | 127 732 |
Newsweek Polska | 183 946 | 124 332 | 124 260 | 179 482 | 119 578 | 119 578 |
W Sieci | 147 940 | 77 812 | 77 812 | 158 873 | 74 557 | 74 557 |
Tygodnik Do Rzeczy | 116 341 | 65 982 | 57 057 | 139 371 | 69 917 | 60 992 |
Gazeta Polska | 101 647 | 40 998 | 40 543 | 118 489 | 40 660 | 40 034 |
Wprost | 105 187 | 106 621 | 38 075 | 159 750 | 130 135 | 59 673 |
Tygodnik Powszechny | 37 000 | 19 807 | 19 407 | 38 100 | 18 300 | 17 900 |
Przegląd | 51 000 | 18 029 | 18 029 | 51 000 | 18 205 | 18 205 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 463 466 | 321 420 | 321 420 | 485 099 | 318 639 | 318 639 |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. większość tygodników opinii zanotowało wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zwiększył się o 18,51 proc. Natomiast jedyny spadek, wynoszący 4,54 proc., odnotował tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro).
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | sierpień | lipiec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 201 081 | 130 751 | 130 751 | 199 735 | 123 907 | 123 907 |
Polityka | 171 250 | 125 199 | 125 171 | 170 000 | 117 381 | 117 341 |
Newsweek Polska | 183 946 | 124 332 | 124 260 | 189 678 | 118 398 | 118 326 |
W Sieci | 147 940 | 77 812 | 77 812 | 147 954 | 74 681 | 74 681 |
Tygodnik Do Rzeczy | 116 341 | 65 982 | 57 057 | 118 493 | 68 696 | 59 771 |
Gazeta Polska | 101 647 | 40 998 | 40 543 | 101 708 | 34 639 | 34 211 |
Wprost | 105 187 | 106 621 | 38 075 | 106 728 | 105 976 | 37 427 |
Tygodnik Powszechny | 37 000 | 19 807 | 19 407 | 38 625 | 18 100 | 17 700 |
Przegląd | 51 000 | 18 029 | 18 029 | 51 000 | 17 961 | 17 961 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 463 466 | 321 420 | 321 420 | 464 446 | 294 031 | 294 031 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Wprost” o 36 proc. w dół. „W Sieci” zwiększa sprzedaż, a „Do Rzeczy” traci