WPP tworzy strukturę GroupM Nexus, będzie też działać w Polsce
Holding reklamowy WPP tworzy nową jednostkę w swoich strukturach - GroupM Nexus.
Jednostka GroupM Nexus, która rozpocznie działalność operacyjną z początkiem 2023 roku będzie składać się z 9000 pracowników na całym świecie.
GroupM Nexus ma połączyć addressable kontent i TV GroupM, technologię AI (Copilot) oraz rozwiązania omnichannelowe Finecast, Xaxis i GroupM Services w całość. Globalna organizacja będzie wspierana przez nową wielokanałową platformę performance i międzynarodowe huby, tak by wyznaczać nowe wzorce w zakresie innowacji efektywności i skuteczności dla agencji wchodzących w skład GroupM (Wavemaker, MediaCom, Mindshare) i klientów.
- GroupM Nexus łączy talenty mediowe, doskonałość usług cyfrowych, nowatorską technologię AI oraz unikalne skalowalne partnerstwo w nową, wielokanałową organizację performance w jednym celu: wzmocnienia siły naszych pracowników, naszych agencji oraz reprezentowanych przez nich niesamowitych marek. Nie możemy doczekać się, aby wspólnie wprowadzać innowacje i otwierać nowe możliwości dla każdego - powiedział Nicolas Bidon, CEO GroupM Nexus.
Z kolei agencja mediowa Mindshare finalizuje integrację 1200 ekspertów i konsultantów Neo oraz usług digital-first w swoją globalną ofertę.
Mindshare i Neo będą działać pod marką Mindshare, ale zachowają i będą skalować model operacyjny Neo, koncentrujący się na rozwiązaniach performance, i włączą go do pełnej oferty Mindshare. 1200 ekspertów i konsultantów digital-first i performance Neo zostanie zintegrowanych z 10 000 specjalistów od mediów w Mindshare, a usługi digital-first Neo zostaną w pełni włączone do oferty Mindshare i GroupM.
GroupM Nexus będzie działać też na polskim rynku. Będzie łączyć rozwiązania z obszaru programmatic, addressable TV, content oraz influencer marketingowych dostarczanych przez zespoły Xaxis Finecast, Inca i Plista oraz GroupM Services (dział odpowiedzialny za rozwój technologiczny i za prowadzenie działań w biddable media).
- Wszystkie zespoły zachowają swoją operacyjną integralność, a za zarządzanie tymi zespołami niezmiennie będą odpowiedzialni Daria Sacha, COO GroupM i Tomasz Piątkowski, CDO GroupM. Rebranding na EssenceMediacom będzie miał miejsce na wszystkich rynkach od 2023 roku. Agencja Neo nie prowadzi działalności w ramach Mindshare w Polsce - dodaje Izabela Albrychiewicz, CEO polskiego oddziału GroupM.
Kilka dni temu informowaliśmy, że WPP łączy agencje MediaCom i Essence. EssenceMediaCom rozpocznie działalność w 2023 roku.
Dołącz do dyskusji: WPP tworzy strukturę GroupM Nexus, będzie też działać w Polsce