WP SportoweFakty przed Onet Sport, na najdłużej przyciąga serwis TVP Sport (TOP10)
Wśród witryn sportowych zdecydowanym liderem w liczbie użytkowników i odsłon niezmiennie są WP SportoweFakty wyprzedzające dział sportowy Onetu i Sport.pl. Natomiast najwięcej czasu internauci spędzają przeciętnie w serwisie TVP Sport. Ta ostatnia strona, podobnie jak witryna „Przeglądu Sportowego”, zanotowała przez rok duży spadek odwiedzalności, za to duże wzrosty osiągnęły działy sportowe SE.pl i RadioZET.pl.
Dział sportowy WP.pl, działający pod marką WP SportoweFakty (Grupa Wirtualna Polska), w styczniu br. odwiedziło 6,38 mln użytkowników, czyli 22,75 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 171,42 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 62 minuty i 21 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Dział sportowy Onetu (Ringier Axel Springer Polska) miał natomiast 5,15 mln odwiedzających, 77,83 mln odsłon oraz 67 minut średniego czasu korzystania.
Po kilkadziesiąt mln odsłon zanotowało też kilka innych witryn. Na Sport.pl (Agora) 4,09 mln internautów wykonało 61,88 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 22 minuty i 6 sekund, w dziale sportowym Interii 2,8 mln odwiedzających wygenerowało 33,99 mln odsłon oraz korzystało średnio po 18 minut i 59 sekund, natomiast Meczyki.pl przy 1,01 mln użytkowników miały 31,73 mln odsłon oraz 40 minut i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Natomiast najdłuższy średni czas korzystania zanotowała sekcja sportowa portalu TVP.pl - godzinę, 23 minuty i 46 sekund. 1,32 mln internautów wykonało tam 11,62 mln odsłon. Na stronie PolsatSport.pl 833 tys. użytkowników wygenerowało 7,34 mln odsłon.
Serwis „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) miał 1,67 mln odwiedzających, 14,66 mln odsłon oraz 36 minut i 56 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, a sekcja sportowa portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) - 1,51 mln użytkowników, 4,85 mln odsłon oraz 3 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania. Natomiast dział sportowy na RadioZET.pl zanotował 1,23 mln odwiedzających, 3,71 mln odsłon oraz 2 minuty i 16 sekund średniego czasu korzystania.
W ciągu roku WP SportoweFakty straciły 1,02 pkt proc. zasięgu i 6,45 mln odsłon (to odpowiednio 4,3 i 3,6 proc. w dół) przy wzroście średniego czasu spędzonego przez użytkownika o 56 sekund (1,5 proc.). Natomiast dział sportowy Onetu zanotował spadek o 0,48 pkt proc. zasięgu (2,5 proc.), 13,17 mln odsłon (14,5 proc.) oraz 7 minut i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania (13,7 proc.).
Jeszcze mocniej zmalały wyniki serwisów „Przeglądu Sportowego” i TVP Sport. Pierwszy stracił 4,88 pkt proc. (45 proc.) i 9,25 mln odsłon (38,7 proc.) przy niewielkim wzroście średniego czasu korzystania (o 28 sekund, czyli 1,3 proc.), a drugi - 1,68 pkt proc. zasięgu (26,3 proc.) i 1,3 mln odsłon (10 proc.), za to przeciętny czas spędzony na stronie przez internautę wydłużył się o 46 minut (czyli aż o 121,8 proc.).
Z kolei sekcja sportowa RadioZET.pl zyskała 2,93 pkt proc. zasięgu (199,3 proc.) i 1 mln odsłon (37 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 3 minuty i 51 sekund (62,9 proc.), dział sportowy SE.pl - 1,92 pkt proc. zasięgu (55,3 proc.), 1,91 mln odsłon (64,9 proc.) i 35 sekund średniego czasu korzystania (22,7 proc.), a Meczyki.pl - 0,97 pkt proc. (36,7 proc.), 18,39 mln odsłon (137,9 proc.) oraz 19 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania (95,3 proc.).
W przypadku Sport.pl zasięg zwiększył się o 0,38 pkt proc. (2,7 proc.), średni czas spędzony przez internautę - o 3 minuty i 18 sekund (17,5 proc.), a liczba odsłon zmalała o 10,37 mln (14,3 proc.). Natomiast sekcja sportowa Interii zyskała 0,57 pkt proc. zasięgu (6,1 proc.) i 1,63 mln odsłon (5 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 6 minut i 20 sekund (25 proc.).
Dołącz do dyskusji: WP SportoweFakty przed Onet Sport, na najdłużej przyciąga serwis TVP Sport (TOP10)