WP.pl z rekordem przed i za Onetem, w dół Gazeta.pl (strony główne portali)
W styczniu br. strona główna WP.pl osiągnęła rekordową liczbę użytkowników, utrzymując przewagę nad stroną Onetu, która jednak miała więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania przez internautów. Spadek zanotowała natomiast uruchomiona w nowej wersji strona główna Gazeta.pl.
Stronę główną WP.pl w styczniu br. odwiedziło rekordowe dla niej 10,05 mln internautów (real users), którzy wykonali 669 mln odsłon (w tym 103,9 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niej średnio przez godzinę i 16:35 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Witryna utrzymała przewagę w zasięgu nad stroną główną Onetu - miała o 293 tys. użytkowników więcej. Po raz pierwszy od wielu lat wyprzedziła ją pod tym względem w grudniu ub.r. (zobacz szczegółowe dane). Na kilka dni przed publikacją tych statystyk Grupa Onet oskarżyła konkurenta o sztuczne generowanie ruchu na stronie głównej WP.pl z wyszukiwarki Google (więcej na ten temat), na co Grupa Wirtualna Polska stwierdziła, że zarzucane jej działania realizuje tylko na niewielką skalę w celach badawczych (więcej o tym).
Strona główna Onetu pozostała mimo wszystko liderem pod względem liczby odsłon (w styczniu zanotowała ich 857,5 mln, z czego 147,2 mln to krajowe odsłony mobilne) oraz średniego czasu korzystania przez użytkownika (w styczniu była to godzina i 41:03 minuty).
Od jesieni ub.r. strony główne czterech z pięciu czołowych portali horyzontalnych mocno się zmieniły - postawiono w nich na eksponowanie materiałów graficznych i wideo kosztem linków tekstowych (to tzw. układ kafelkowy). We wrześniu w nowych odsłonach (a także z nowymi logotypami) ruszyły witryny WP.pl i Interii, w październiku - Onetu, a w styczniu - Gazeta.pl. W kolejnych miesiącach nowy układ treści był sukcesywnie wprowadzany w sekcjach tematycznych portali.
Strony główne Interii, o2.pl i Gazeta.pl notują kilkakrotnie mniej użytkowników i odsłon niż analogiczne witryny WP.pl i Onetu. W styczniu br. strona Interii miała 3,98 mln użytkowników i 269,8 mln odsłon, witryna o2.pl - 2,88 mln użytkowników i 99,2 mln odsłon, a strona Gazeta.pl - 2,19 mln użytkowników i 123 mln odsłon. Z o2.pl odwiedzający korzystali zdecydowanie najkrócej - średni czas spędzany na stronie wyniósł 32:44 minuty.
Strony główne czołowych portali w styczniu 2015 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
WP.pl | 10 049 403 | 668 983 047 | 103 871 784 | 01:16:35 | 46,40% |
Onet.pl | 9 756 390 | 857 501 410 | 147 251 572 | 01:41:03 | 45,04% |
Interia.pl | 3 982 746 | 269 765 581 | 35 472 132 | 01:08:43 | 18,39% |
o2.pl | 2 879 544 | 99 206 453 | 11 617 305 | 00:32:44 | 13,29% |
Gazeta.pl | 2 194 575 | 123 012 481 | 5 331 411 | 01:33:15 | 10,13% |
W skali roku strony główne WP.pl i Onetu osiągnęły spore wzrosty odwiedzalności. Pierwsza zyskała 1,84 mln użytkowników i 25,2 mln odsłon (to 22,4 i 3,9 proc. w górę), a druga - 788,9 tys. użytkowników i 6 mln odsłon (8,8 i 0,7 proc. w górę). Na obu witrynach odwiedzający spędzili jednak - tak samo jak w przypadku stron głównych pozostałych analizowanych portali - mniej czasu niż rok wcześniej - o 10:32 minuty na WP.pl i 18:45 minuty na Onecie (to spadki o 12,1 i 15,6 proc.).
Strony główne Interii i o2.pl zanotowały podobne wyniki jak przed rokiem. Witryna Interii straciła 82,7 tys. użytkowników (2 proc. w dół), zyskując 9,3 mln odsłon (3,6 proc. w górę), a strona o2.pl przy 128,5 tys. odwiedzających mniej niż w styczniu ub.r. (4,3 proc. w dół) miała o 10,1 mln odsłon więcej (11,4 proc. w górę). Średni czas korzystania przez użytkownika z pierwszej zmalał o 3:25 minuty (czyli o 4,7 proc.), a z drugiej - o 2:22 minuty (a więc o 6,7 proc.).
Spadki we wszystkich statystykach zanotowała natomiast strona główna Gazeta.pl - miała o 117,5 tys. użytkowników, 10,9 mln odsłon i 3:09 minuty mniej niż rok wcześniej (to 5,1, 8,1 i 3,3 proc. w dół). Przypomnijmy, że udostępnienie nowej wersji witryny w połowie stycznia wywołało dużo negatywnych komentarzy internautów (więcej o tym).
Strony główne czołowych portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | styczeń 2015 | styczeń 2014 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
WP.pl | 10 049 403 | 668 983 047 | 01:16:35 | 8 206 274 | 643 729 608 | 01:27:07 |
Onet.pl | 9 756 390 | 857 501 410 | 01:41:03 | 8 967 479 | 851 514 631 | 01:59:48 |
Interia.pl | 3 982 746 | 269 765 581 | 01:08:43 | 4 065 439 | 260 432 073 | 01:12:08 |
o2.pl | 2 879 544 | 99 206 453 | 00:32:44 | 3 008 096 | 89 071 502 | 00:35:06 |
Gazeta.pl | 2 194 575 | 123 012 481 | 01:33:15 | 2 312 078 | 133 877 151 | 01:36:24 |
Strona główna WP.pl poziom 9 mln użytkowników miesięcznie pierwszy raz przekroczyła w czerwcu ub.r. (spory wzrost nastąpił z kwietnia na maj), a kolejny skok ich liczby zanotowała z listopada na grudzień.
Liczba odsłon witryny wynosiła zazwyczaj od 600 do 700 mln - poniżej tego poziomu spadła w lutym i kwietniu ub.r., a powyżej wzrosła w sierpniu. Na stronie przeciętny użytkownik spędzał w miesiącu około półtorej godziny, przy czym w rekordowym wrześniu były to dwie godziny.
Strona główna WP.pl w ciągu roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
okres | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
I 2014 | 8 206 274 | 643 729 608 | 71 073 407 | 01:27:07 | 38,85% |
II 2014 | 8 118 531 | 563 653 604 | 63 246 211 | 01:20:46 | 38,04% |
III 2014 | 8 335 367 | 637 885 459 | 77 136 256 | 01:30:39 | 38,66% |
IV 2014 | 8 217 046 | 540 948 720 | 65 755 989 | 01:18:15 | 38,07% |
V 2014 | 8 746 824 | 667 990 403 | 73 331 703 | 01:31:15 | 40,39% |
VI 2014 | 8 996 254 | 669 812 021 | 77 828 576 | 01:26:39 | 41,49% |
VII 2014 | 9 078 207 | 687 329 908 | 84 382 647 | 01:24:58 | 41,49% |
VIII 2014 | 9 175 591 | 708 519 025 | 94 187 504 | 01:27:27 | 41,90% |
IX 2014 | 9 216 889 | 651 311 717 | 83 771 412 | 02:00:50 | 42,36% |
X 2014 | 9 059 829 | 654 536 880 | 86 669 904 | - | 42,06% |
XI 2014 | 8 869 902 | 606 660 896 | 83 986 324 | 01:18:33 | 41,36% |
XII 2014 | 9 948 313 | 604 484 595 | 18 818 215 | 01:10:01 | 46,24% |
I 2015 | 10 049 403 | 668 983 047 | 103 871 784 | 01:16:35 | 46,40% |
Na drugiej podstronie analizujemy wyniki w ciągu roku stron głównych pozostałych portali
1 2
Dołącz do dyskusji: WP.pl z rekordem przed i za Onetem, w dół Gazeta.pl (strony główne portali)