SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Właściciel Sotrendera ze wzrostem przychodów, 94 tys. zł straty

Firma Smart Net Research & Solutions, oferująca platformę Sotrender do analityki komunikacji w mediach społecznościowych, zanotowała w 2018 r. wzrost wpływów o 11,8 proc. do 3,36 mln zł. Strata netto wyniosła zaś 94,7 tys. zł.

Jan Zając, fot. uw.edu.plJan Zając, fot. uw.edu.pl

Przychody Smart Net Research & Solutions wzrosły w skali roku z 3 mln zł do 3,36 mln zł w roku 2018. Firma zamknęła rok stratą netto na poziomie 94,7 tys. zł. W 2017 roku firma zanotowała 177,9 tys. zł zysku netto.

Strata ze sprzedaży na koniec ub.r. wyniosła 484,8 tys. zł, wobec 226,6 tys. zł zysku rok wcześniej.

Koszty działalności operacyjnej wzrosły z 2,78 mln zł w roku 2017 do 3,85 mln zł rok później. Wydatki na usługi obce wyniosły 1,75 mln zł wobec 1,27 mln zł w 2017. Jak wskazuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jan Zając, prezes Smart Net Research & Solutions, wynika to głównie z obciążenia realizacją projektu R&D z obszaru rozwoju sztucznej inteligencji w analizowaniu i optymalizowaniu komunikacji marketingowej.

-  W ramach tego cześć prac zlecamy na zewnątrz, do specjalistów z centrów rozwojowych Politechniki Warszawskiej i Politechniki Wrocławskiej, specjalizujących się w przetwarzaniu obrazu oraz przetwarzaniu języka naturalnego (NLP) - wyjaśnia Zając.

Projekt wspierany jest ze środków z grantu NCBiR. - O ile w 2016-2017 odnotowywaliśmy zysk, to 2018 r. zakończyliśmy z niewielką stratą ze względu na inwestycje w duży projekt analityczny, który zaczął generować przychody w 2 kwartale 2019 r. oraz ze względu na opóźnienia w płatnościach kolejnych transzy grantu R&D ze strony NCBiR. W 2019 r. te aspekty poprawiły się i w pierwszej połowie 2019 r. spółka ponownie stała się rentowna - dodaje Zając.

Ponadto szef Smart Net Research & Solutions podkreśla, że ważną rolę w strukturze kosztów firmy odgrywa "model współpracy B2B ".

Na wynagrodzenia Smart Net Research & Solutions wydała w ub.r. 1,7 mln zł wobec 1,05 mln zł w roku 2017.

500 klientów abonamentowych Smart Net Research & Solutions

Obecnie Smart Net Research & Solutions obsługuje ponad 500 klientów abonamentowych i ok. 100 w zakresie dodatkowych usług. Większość klientów pochodzi z Polski, choć Zając wskazuje, że od ubiegłego roku odnotowują szybsze tempo przyrostu przychodów z zagranicy.

W 2018 r. spółka pozyskała łącznie 342 nowych klientów. - Co ważne, zdecydowana większość z nich to klienci abonamentowi wywodzący się z segmentu agencji niesieciowych oraz segmentu MŚP, co wynika z realizacji przyjętej strategii wzrostu i akwizycji klientów metodą soft SaaS - komentuje Jan Zając.

Dołącz do dyskusji: Właściciel Sotrendera ze wzrostem przychodów, 94 tys. zł straty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl