Wirtualna Polska za 85 mln zł kupiła dalsze 35 proc. udziałów wydawcy Domodi.pl, Homebook.pl i Allani.pl
Wirtualna Polska Holding za 85 mln zł przejęła kolejne 35 proc. udziałów spółki, Domodi, do której należą serwisy e-commerce Domodi.pl, Homebook.pl i Allani.pl. Obecnie ma już 86 proc. udziałów firmy, a pozostałe 14 proc. będzie mogła kupić najwcześniej w przyszłym roku.
- Zależy nam na większym udziale w wynikach Domodi, Homebook, Allani, bo wierzymy w unikatowe talenty ludzi tam pracujących i dalszy wzrost. Jesteśmy pod wrażeniem sukcesów całego zespołu i tej przedsiębiorczej kultury organizacyjnej - uzasadnia Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski.
- Dokupienie pakietu udziałów w Grupie Domodi to kolejny krok w naszej strategii budowania portfela spółek e-commerce w ramach Grupy Wirtualna Polska. Domodi i Allani to dwa największe polskie marketplace’y w segmencie modowym kontynuujące dynamiczne wzrosty. Uzupełnia je Homebook - lider w segmencie projektowania i wystroju wnętrz, który rośnie jeszcze dynamiczniej. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych inwestycji - dodaje Grzegorz Kruk, wiceprezes Wirtualnej Polski ds. rozwoju korporacyjnego.
51 proc. udziałów Domodi.pl (do której należały wtedy serwisy Domodi.pl i Homebook.pl) Wirtualna Polska kupiła we wrześniu 2014 roku za 15 mln zł. Cenę za pozostałą część udziałów uzależniono od wyników firmy w kolejnych latach. Jesienią 2015 roku WP wspólnie z Domodi za 11,3 mln zł przejęły Allani.pl.
W marcu ub.r. wycena pozostałych 49 proc. udziałów Domodi została podwyższona przez Wirtualną Polskę o 47 mln zł. - Przychody i zyski operacyjne spółki zależnej okazały się lepsze od zakładanych w pierwotnym biznes planie sporządzonym na dzień nabycia udziałów w spółce zależnej, jak i w zrewidowanym biznes planie sporządzonym na koniec 2015 roku - uzasadniono.
Domodi.pl, Allani.pl i Homebook.pl to marketplace’y, agregujące oferty z różnych sklepów internetowych. Domodi i Allani działają w kategorii odzieży, a Homebook - wyposażenia i wystroju wnętrz.
W trzech kwartałach ub.r. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 12,3 proc. do 328 mln zł i spadek zysku netto o 1,2 proc. do 30,3 mln zł.