SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska ze wzrostem wpływów o 12 proc. i 30,3 mln zł zysku, Telewizja WP 11 mln zł na minusie

W trzech kwartałach br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 12,3 proc. do 328 mln zł i spadek zysku netto o 1,2 proc. do 30,3 mln zł. Zysk EBITDA segmentu internetowego firmy wyniósł 104,8 mln zł, a strata EBITDA segmentu telewizyjnego - 11 mln zł.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

Przychody gotówkowe Wirtualnej Polski ze sprzedaży od stycznia do września br. wyniosły 304,52 mln zł, o 14,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk EBITDA wzrósł w skali roku o 5,7 proc. do 89,66 mln zł, z zysk z działalności operacyjnej - zmalał o 3,2 proc. do 52,32 mln zł.

Wpływy sprzedażowe firmy w internecie zwiększyły się o 10,7 proc. do 323,37 mln zł, skorygowany zysk EBITDA - o 9 proc. do 104,84 mln zł, a zysk EBITDA - o 17,4 proc. do 100,64 mln zł.

Z kolei w segmencie telewizyjnym, obejmującym Telewizję WP, zanotowano 4,67 mln zł wpływów ze sprzedaży, 10,65 mln zł skorygowanej straty EBITDA i 10,97 mln zł straty EBITDA.

Nadawana od grudnia ub.r. Telewizja WP, dostępna m.in. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, w październiku br. zanotowała 0,51 proc. udziału w oglądalności MUX-8 (według danych Nielsen Audience Measurement). Z końcem września ze stacji zniknęły autorskie programy publicystyczne i lifestylowe, natomiast zaczął być emitowany talk-show „Orłoś kontra”.

W trzecim kwartale br. wpływy Wirtualna Polska Holding zwiększyły się w skali roku o 10,3 proc. do 113,62 mln zł, zysk EBITDA wzrósł o 22,3 proc. do 34,29 mln zł, a zysk netto - o 39,5 proc. do 13,57 mln zł.

W segmencie operacyjnym firma przy wzroście wpływów sprzedażowych o 8,3 proc. do 111,49 mln zł osiągnęła 37,43 mln zł zysku EBITDA (31,1 proc. więcej niż przed rokiem).

Z kolei w segmencie telewizyjnym miała 2,13 mln zł przychodów ze sprzedaży i 3,14 mln zł straty EBITDA.

Według badania Gemius/PBI w październiku br. serwisy i aplikacje internetowe Wirtualna Polska Holding zanotowały 20,98 mln realnych użytkowników i 3,48 mld odsłon.

W trzech kwartałach br. wydatki firmy związane z przejęciami wyniosły 2,73 mln zł, wobec 5,07 mln zł rok wcześniej. Natomiast koszty usług obcych wzrosły w skali roku ze 103,45 do 126,56 mln zł, koszty wynagrodzeń i świadczeń - z 88,56 do 95,27 mln zł, a koszty finansowe - z 12,84 do 13,06 mln zł.

Łączne zadłużenie Wirtualna Polska Holding na koniec września br. wynosiło 211,27 mln zł (wobec 213,77 mln zł na koniec ub.r.), z czego zdecydowaną większość (174,85 mln zł) stanowiły kredyty długoterminowe.

Na koniec września firma miała 30,18 mln zł na rachunkach bankowych, wobec 45,15 mln zł rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska ze wzrostem wpływów o 12 proc. i 30,3 mln zł zysku, Telewizja WP 11 mln zł na minusie

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ten
Portal dno. Antypolski szmatławiec.
odpowiedź
User
redaktor
wp.pl fajki, clickbait i manipulacja.
odpowiedź
User
Yeti
"Telewizja WP na minusie", bo zwalnia się ludzi, którzy mają pojęcie o robieniu telewizji, całą reżyserkę, wydawców, operatorów, którzy chcą i potrafią robić program. Zatrudnia się natomiast kolejnych Brand Acount Senior Managerów od siedzenia za biurkiem, robienia briefów i kupowania dziadowskiego contentu typu licytacje magazynów i 5cio rzędnych dokumentów, których nawet Fokus TV już nie chce. Ale premia pójdzie...

Poza tym, odkąd do Wirtualnej Polski dorwali się parówiarze nie ma po co tam zaglądać. I do TV i na stronę.
odpowiedź