O 57 minut krócej oglądaliśmy telewizję w Wielkanoc. Koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli” hitem
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 57 minut krócej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją była TVP1, a najwięcej widzów zgromadziły takie pozycje, jak Koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli”, „Fakty” oraz „Stulecie Winnych”.
Między 3 a 5 kwietnia br. najchętniej oglądaną pozycją programową był koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli”, który w wielkanocną niedzielę w TVP1 obejrzało 3 mln widzów, co przełożyło się na 21,32 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Kilka godzin po emisji widowiska prezes TVP Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze poinformował, że „Cud Życia” obejrzało 4 mln widzów (w peaku - przyp. red.). - Dziękuję Maestro i jego staffowi, kreacji i produkcji TVP, orkiestrze Filharmonii Podlaskiej, chórowi WOK za stworzenie, a Widzom Telewizji Polskiej - za wspólne przeżycie tego wspaniałego wydarzenia duchowo-artystycznego - skomentował.
Koncert Andrea Bocelli. Cud życia
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) April 5, 2021
obejrzały 4 mln widzów. Dziękuję Maestro i jego staffowi, kreacji i produkcji TVP, orkiestrze Filharmonii Podlaskiej, chórowi WOK za stworzenie, a Widzom Telewizji Polskiej - za wspólne przeżycie tego wspaniałego wydarzenia duchowo-artystycznego. pic.twitter.com/F6bXiwW0Vs
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 5 kwietnia na antenie stacji obejrzało 2,61 mln widzów (18,39 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,52 mln widzów (emisja 5 kwietnia; 4. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 10 na ostatniej pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 1,89 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie).
Podium uzupełnia kolejny odcinek serialu „Stulecie Winnych”. Produkcję w niedzielny wieczór w TVP1 śledziło 2,57 mln widzów (16,49 proc. udziału).
W czołowej piątce znalazł się jeszcze powtórkowy koncert „Krzysztof Krawczyk - całe moje życie”, który w TVP1 obejrzało 2,41 mln osób. Początkowo stacja w tym miała pokazać film „Miszmasz, czyli Kogel-mogel 3”, ale ze względu na śmierć Krawczyka ramówka została w trybie nagłym skorygowana.
Wśród 10 najpopularniejszych programów Jedynka umieściła siedem tytułów, a po jednej pozycji nadano w TVN, TVP2 i Polsacie.
„Król Lew” na czele w 16-49
W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce też należało do filmu Polsatu „Król Lew”, który w poniedziałkowym prime-time zgromadził 962 tys. widzów i miał 17,41 proc. udziału w rynku.
Druga lokata przypadła „Faktom” z widownią w TVN na poziomie 927 tys. osób, a podium uzupełnia pokazany w Polsacie dziennik „Wydarzenia” (750 tys. widzów).
W tym rankingu pięć pozycji zajęły audycje pokazane w Polsacie, trzy - w TVP1, a dwie - w TVN.
TOP 10 programów w grupie wiekowej 16-59.
Liderem TVP1
Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była TVP1 z udziałem na poziomie 10,27 proc., która względem ubiegłorocznych Świąt zanotowała spadek o 0,77 proc.
Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z wynikiem na poziomie 7,09 proc., wyższym o 3,05 proc. Stacja awansowała z trzeciego miejsca.
Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2 (6,54 proc.; + 19,13 proc.). Oczko niżej znalazł się TVN, który przed rokiem był drugi (5,97 proc.; - 16,39 proc.).
Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem był Polsat, którego udział wyniósł 9,20 proc., po wzroście o 2,91 proc.
Na reklamy w telewizji podczas Świąt najwięcej wydała firma Sanofi - jej wydatki w okresie od 3 do 5 kwietnia wyniosły 7,87 mln zł. Drugie miejsce zajęła spółka Iliad Group (7,33 mln zł), a trzecie należało do Grupy Polsat (6,98 mln zł).
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin, 9 minut i 18 sekund, czyli o 57 minut i 20 sekund krócej niż rok wcześniej (w tym roku względem poprzedniego Wielkanoc wypadła 1 tydzień wcześniej, ale rok temu rozpoczynała się pandemia COVID-19 - wówczas na terenie Polski miał miejsce tzw. twardy lockdown).
Dołącz do dyskusji: O 57 minut krócej oglądaliśmy telewizję w Wielkanoc. Koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli” hitem