Więcej reklam środków odchudzających w prasie, najbardziej promowane Therm Line i Linea
Koncerny farmaceutyczne reklamując w br. środki odchudzające znacznie więcej niż przed rokiem zainwestowali w reklamy w magazynach i dziennikach, głównie kosztem telewizji. Najsilniej promowaną marką był Therm Line produkowany przez Olimp Laboratories, a większość reklamowanych produktów należy do Aflofarmu.
Na reklamy środków odchudzających ich producenci (głównie koncerny farmaceutyczne) wydali cennikowo w okresie od stycznia do maja br. 168,2 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to 9,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Połowa tych budżetów (84,7 mln zł) została ulokowana w telewizji, a ok. 40 proc. w radiu – 66,9 mln zł. W skali roku znacznie wzrosły wydatki reklamowe producentów środków odchudzających w magazynach i gazetach. Dzienniki na reklamach tych produktów zarobiły 2,6 mln zł, o 254,9 proc. więcej niż rok temu, a czasopisma - 13,9 mln zł, o ponad 153 proc. więcej.
Wydatki producentów środków odchudzających na reklamy | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-V 2014 | I-V 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 86 700 355 zł | 84 743 729 zł | -2,3 |
Radio | 60 676 660 zł | 66 856 633 zł | 10,2 |
Gazety | 744 080 zł | 2 640 395 zł | 254,9 |
Magazyny | 5 491 637 zł | 13 896 773 zł | 153,1 |
Outdoor | b.d. | 92 715 zł | b.d. |
Razem | 153 612 732 zł | 168 230 245 zł | 9,5 |
Marką najsilniej reklamowaną przez pięć miesięcy br. jest produkowany przez Olimp Laboratories preparat Therm Line. Jego wsparcie kosztowało 43,2 mln zł, o 117,4 proc. więcej niż rok temu.
W całym rankingu marek z największymi budżetami reklamowymi dominują produkty z portfolio Aflofarm Farmacja Polska. Na promocję Linei pabianicka spółka wydała w tym roku 20,4 mln zł, Asystoru Slim - 19,2 mln zł, a Apetiblocku - 15,9 mln zł.
Poza reklamową czołówką preparatów odchudzających znalazły się w tym roku marki Hydrominum i Asumin, także należące do Aflofarmu.
Marki środków odchudzających z największymi wydatkami reklamowymi | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-V 2014 | I-V 2015 | zmiana proc. |
Therm Line | 19 889 870 zł | 43 243 856 zł | 117,4 |
Linea tabletki | 39 908 770 zł | 20 395 457 zł | -48,9 |
Asystor Slim | 21 329 719 zł | 19 210 664 zł | -9,9 |
Vitaslim Proactive | b.d. | 16 311 649 zł | b.d. |
Apetiblock | b.d. | 15 909 413 zł | b.d. |
Hydrominum | 18 398 263 zł | b.d. | b.d. |
Asumin | 15 319 381 zł | b.d. | b.d. |
Razem | 153 612 732 zł | 168 230 245 zł | 9,5 |
Dołącz do dyskusji: Więcej reklam środków odchudzających w prasie, najbardziej promowane Therm Line i Linea