SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Więcej pracowników w agencjach, mniej w domach mediowych. Pensje nie rosną

Zatrudnienie w agencjach marketingowych wzrosło w ostatnim roku z 57 do 66 osób, ale wynagrodzenie podwyższono tylko dla 25 proc. stanowisk. Natomiast średnia liczba pracowników domu mediowego zmalała ze 101 do 91. Jakie są przeciętne wynagrodzenia na poszczególnych stanowiskach?

Tegoroczne badanie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR objęło 70 stanowisk w agencjach reklamowych, 45 w domach mediowych oraz 18 dla stanowisk w agencjach eventowych, które po raz pierwszym zostały uwzględnione w badaniu. Spośród 96 stanowisk, dla 41 odnotowano wzrost średniej płacy rynkowej w ciągu ostatniego rokiem, natomiast dla 55 - spadek.

Jeśli chodzi o agencje marketingowe, to na 27 stanowiskach średnie wynagrodzenia wzrosły, na 4 nie zmieniły się, na 28 zmalały. Mediana liczby zatrudnionych w agencjach reklamowych zwiększyła się w ciągu roku z 57 do 66, a średnia arytmetyczna - z 65 na 75. 26 proc. pytanych agencji nie planuje zmian zatrudnienia przez najbliższy rok, 37 proc. zamierza powiększyć swoje zespoły, natomiast 21 proc. firm szykuje cięcia zatrudnieni. Te prognozy są mniej optymistyczne niż w poprzednich latach.

W przypadku 37 stanowisk w domach mediowych wzrosty wynagrodzenia nastąpiły dla 14, spadki - dla 19, a stagnacja - na 4. Średnia liczba zatrudnionych pracowników zmalała ze 101 do 91. Przez najbliższych 12 miesięcy 60 proc. badanych domów nie zamierza zmieniać poziomu zatrudnienia, 30 proc. przewiduje wzrost, żadna z firm nie planuje spadku. Jednak i te prognozy są znacznie mniej optymistyczne niż w latach ubiegłych i mogą świadczyć o przewidywaniu przez pracodawców dalszej stagnacji na rynku.

Wśród agencji eventowych 60 proc. zwiększyło w ostatnim roku swoje zatrudnienie, co świadczy o dobrej koniunkturze na tego typu usługi. Jednak prognozy na najbliższy rok są zdecydowanie gorsze: aż 80 proc. firm deklaruje jedynie utrzymanie obecnego poziomu zatrudnienia.

Badanie objęło również oszacowanie przeciętnych stawek godzinowych i wynagrodzeń rocznych netto na poszczególnych stanowiskach. Zestawienia tych stawek znajdują się na kolejnej podstronie.

Dołącz do dyskusji: Więcej pracowników w agencjach, mniej w domach mediowych. Pensje nie rosną

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ciekawski
Ile średnio zarabia media planer w domu mediowym?
0 0
odpowiedź
User
kasia
I bardzo dobrze, dla mnie ludzie z domów mediowych to totalne nieroby: i tak za nich wszelkie oferty i zestawienia robią dostawcy mediów, by było niby do oferty porównania dla klienta, a potem dom mediowy i tak kupuje media tam gdzie ma zysk. Proste, i oczywiste od lat. Weźta się do roboty w koońcu lenie!
0 0
odpowiedź
User
Bite
To są zwykli wydrwigrosze, Prawdziwie kreatywnych ludzi w agencjach reklamowych jest tylu co kot napłakał, a w domach mediowych to drobna hochsztaaplerka i cwaniactwo zblatowane ze sobą i powiązane podstolnie. NP. za coś co jest warte rynkowo np. 80 000 PLN kasują 600 000 a reszt a dzielą się potem, :-)
0 0
odpowiedź