Więcej na reklamę radiową. Trójka i Eska Rock ostro w górę
Polskie stacje radiowe w I połowie br. cennikowo zarobiły z reklam 17,8 proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast wpływy reklamowe Trójki i Eski Rock wzrosły o prawie 70 proc.
Według danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl od stycznia do czerwca br. Eska Rock (Grupa Radiowa Time) cennikowo zarobiła z reklam o 69,8 proc. więcej niż rok wcześniej, a Trójka (Polskie Radio) - o 65,9 proc. Jedynka (Polskie Radio) zarobiła z reklam więcej o 34 proc., TOK FM (Agora) - o 29,1 proc., Radio ZET (Eurozet) - o 27,7 proc., a Eska Łódź (Grupa Radiowa Time) - o 16,4 proc.
>>> Najpopularniejsze stacje radiowe w Polsce: traci RMF FM, zyskują Trójka, i Chilli ZET
Spory wzrost cennikowych przychodów reklamowych w skali roku zanotowało RMF FM (Grupa RMF) - 12,2 proc., a nieznaczne wzrosty osiągnęły Eska Poznań - 4,9 proc., i Eska Warszawa (obie stacje: Grupa Radiowa Time) - 3,9 proc. Za to Eska Wrocław (też Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam 2 proc. mniej.
>>> Rozgłośnie regionalne radia publicznego tracą słuchaczy, zyskują Złote Przeboje
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
I-VI.2012 | I-VI.2011 | |
RMF FM | 559 772 160 zł | 498 793 190 zł |
Radio ZET | 339 050 180 zł | 265 554 926 zł |
Program III Polskiego Radia | 87 769 450 zł | 65 475 645 zł |
Program I Polskiego Radia | 44 515 650 zł | 26 838 150 zł |
TOK FM | 27 072 730 zł | 20 973 355 zł |
Eska Wrocław | 26 817 758 zł | 27 366 948 zł |
Eska Rock | 26 458 500 zł | 15 579 140 zł |
Eska Warszawa | 25 173 350 zł | 24 215 800 zł |
Eska Poznań | 21 686 256 zł | 20 678 678 zł |
Eska Łódź | 19 851 320 zł | 15 699 664 zł |
monitorowane stacje razem | 1 732 192 433 zł | 1 470 652 500 zł |
Dołącz do dyskusji: Więcej na reklamę radiową. Trójka i Eska Rock ostro w górę