Wideo najbardziej angażującym formatem na Facebooku, najczęstszą reakcją Śmiech
Wideo jest najbardziej angażującym formatem na Facebooku. W reakcji na filmy użytkownicy stosują najczęściej Śmiech, zaś na transmisjom na żywo dają Serduszko. Najbardziej angażują treści o jedzeniu, modzie i urodzie - wynika z analizy Buzzsumo.
Serwis Buzzsumo sprawdził ponad 100 milionów filmów zamieszczonych w serwisie Marka Zuckerberga. W swojej analizie przytacza dane portalu Locowise – według nich, wideo angażuje średnio 12, 05 proc. fanów danej strony na Facebooku (dane z kwietnia 2017 roku). Mniej angażujące są zdjęcia – 11,63 proc., linki do artykułów – 7,81 proc i statusy tekstowe – jedynie 4,56 proc.
Niekwestionowanie, liderem zdobywanych interakcji na Facebooku jest jedzenie – średnio filmy na ten temat angażują ponad 1000 użytkowników. W czołówce są ponadto moda i uroda, zwierzęta oraz tutoriale DIY. Na przeciwległym biegunie popularności znajdują się zaś filmy na temat marketingu, nieruchomości i finansów.
Analizując stosunek liczby interakcji do długości filmu, okazuje się, ze najlepsze wyniki osiągają treści trwające od 60 do 90 sekund. Nieco gorzej uwagę przyciągają materiały krótsze, o długości maksymalnie 30 sekund.
„Królem” reakcji na filmy z Facebooka jest Śmiech. Internauci najrzadziej zaś reagują na filmy emotikoną Wow. Proporcje rozkładają się inaczej, jeśli chodzi o filmy-transmisje na żywo. Tam najczęstszą reakcją jest serduszko, a najrzadszą – złość.
Z Facebooka korzysta ponad dwa miliardy użytkowników miesięcznie. Jak podaje serwis, z reakcji Super korzysta dziennie 175 mln użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Wideo najbardziej angażującym formatem na Facebooku, najczęstszą reakcją Śmiech