Podziękowania w „Wiadomościach” dla państwowych sponsorów sylwestra TVP to nie kryptoreklama, tylko informacja
Telewizja Polska i Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oddaliły zarzut posła Nowoczesnej, że podziękowania w „Wiadomościach” dla państwowych firm, które sponsorowały koncert sylwestrowy w TVP2, były niedozwoloną reklamą.
Poprzedni koncert sylwestrowy Telewizji Polskiej, transmitowany w TVP2 i TVP Polonia, został zorganizowany w Zakopanem. Według danych Nielsen Audience Measurement relację z imprezy oglądało średnio 4,32 mln widzów, więcej niż koncerty sylwestrowe Polsatu i TVN.
1 stycznia w głównym wydaniu „Wiadomości” TVP1 pokazano materiał na temat sylwestra w Zakopanem. Prowadząca program Danuta Holecka stwierdziła, że TVP dziękuje firmom PGE, PZU i Orlen, które wsparły organizację koncertu.
Poseł Nowoczesnej Grzegorz Furgo skrytykował to stwierdzenie w interpelacji przekazanej ministrowi kultury i dziedzictwa narodowego. Zdaniem Furgo takie podziękowania naruszyły zapisy ustawy o radiofonii i telewizji zakazujące jakichkolwiek przekazów handlowych w programach informacyjnych.
- Nie wiadomo już po raz który TVP łamie przepisy tej ustawy, która jest podstawowym zapisem praw i obowiązków również publicznej telewizji polskiej. Robi to świadomie, z pełną premedytacją uznając równie całkowitą bezsilność organu nadzorującego czyli KRRiT, niestety - ocenił poseł Nowoczesnej.
Minister kultury i dziedzictwa narodowego poprosił o wyjaśnienia w tej sprawie Telewizję Polską oraz Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Prezes TVP Jacek Kurski stwierdził, że wypowiedź o sponsorach koncertu sylwestrowego „miała walor jedynie informacyjny, nie noszący znamion ukrytego przekazu handlowego” oraz „nie zawierała elementów perswazyjnych i nie zachęcała widzów do korzystania z usług lub nabywania towarów podmiotów wymienionych w ww. informacji”. Natomiast przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski poinformował, że przeprowadzone przez Krajową Radę postępowanie nie wykazało, żeby TVP naruszyła w tej sytuacji przepisy z ustawy o radiofonii i telewizji dotyczące emisji przekazów handlowych.
Według danych Nielsen Audience Measurement w lutym br. średnia widownia głównego wydania „Wiadomości” wynosiła 3,04 mln widzów, co dało 19,4 proc. udziału w oglądalności pasma, w którym emitowany jest program.
Dołącz do dyskusji: Podziękowania w „Wiadomościach” dla państwowych sponsorów sylwestra TVP to nie kryptoreklama, tylko informacja
Paczuska powinan dostac dyscyplinarne zwolnienie w trybie natychmiastowym!