„Wiadomości” krytykowane za materiał o alkoholowych zakupach prezydent Gdańska. „Żenująco durny”
W niedzielnych „Wiadomościach” TVP w materiale o niespójności programowej Koalicji Europejskiej opisano komentarze po ujawnieniu nagrania, jak prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz kupowała alkohol w sklepie. Skrytykowali to niektórzy dziennikarze, uznając za temat zbyt tabloidowy i błahy.
W piątek Maciej Naskręt, przez ostatnie 10 lat dziennikarz Trójmiasto.pl, na Twitterze udostępnił na krótko nagranie monitoringu sklepowego, jak prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz w towarzystwie ochroniarzy robi zakupy w Biedronce. Na filmiku widać, jak trzyma dwie butelki coli i jedną alkoholu.
Wieczorem dziennikarz przeprosił za publikację nagrania. - Wycofuje się z poprzedniego tweeta, zbyt pochopnie go wstawiłem. Przepraszam panią prezydent - stwierdził. Natomiast w sobotę Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki, przeprosił za wyciek materiał z monitoringu. Koncern zapowiedział, że wspólnie z zewnętrzną agencją ochroniarską wyjaśnią okoliczności tej sprawy.
Aleksandra Dulkiewicz do sytuacji odniosła się z dystansem. - Od dwóch dni wielu pyta: „Ola czy to prawda, że kupiłaś 0,5 litra i aż 2 cole?”. Panowie „redaktorzy” autorzy „hit newsa” postawili mnie w trudnej sytuacji, bo faktycznie źle to wygląda... Dlatego wyjaśniam: kupiłam krówkę, a cole były małe... Mam nadzieję, że po tej informacji zapanuje cisza w tej sprawie i następnym razem zanim coś wejdzie do mediów społecznościowych zostanie „dokładnie sprawdzone” i pozyskane w legalny sposób - napisała w sobotę na Faceboku.
„Wiadomości” wytykają „1 wódkę, 2 cole i 3 ochroniarzy”
Do sprawy wrócono w niedzielnym wydaniu „Wiadomości”, w materiale Marcina Tulickiego zapowiedzianym na „pasku” napisem: „1 wódka, 2 cole i 3 ochroniarzy”.
- Prawo i Sprawiedliwość przedstawiło 12 punktów programowych, a programem Koalicji Europejskiej jest Unia Europejska. Tak powiedziała europosłanka Platformy Obywatelskiej Julia Pitera. Koalicja pięciu partii, które w eurowyborach wystartują pod jednym szyldem, wciąż nie ma oferty programowej. A Aleksandra Dulkiewicz, nowa prezydent Gdańska, w jednym z pierwszych publicznych komentarzy odnosi się do prywatnych zakupów - zakupów wódki i coli w sklepie - stwierdził w zapowiedzi prowadzący „Wiadomości” Michał Adamczyk.
W materiale o niespójności programowej PSL z innymi partiami z Koalicji Europejskiej mówił Sławomir Świerżyński, muzyk disco polo, który pod koniec lutego po wielu latach wystąpił z PSL. Przytoczono też krytykujący lidera partii ludowców komentarz anonimowego działacza z powiatu radzymińskiego, podany niedawno w „Tygodniku Podlaskim”.
- Już teraz zamiast mówić o programie Koalicji Europejskiej wyborcy komentują tematy rodem z okładem pracy bulwarowej - stwierdził Marcin Tulicki, po czym opisał alkoholowe zakupy Aleksandry Dulkiewicz.
1 wódka, 2 cole i 3 ochroniarzyhttps://t.co/pKEAzQA9zW
— WiadomościTVP (@WiadomosciTVP) 10 marca 2019
Dziennikarze: to nie temat do „Wiadomości”
Materiał „Wiadomości” z wątkiem alkoholowych zakupów prezydent Gdańska szybko skomentowali niektórzy dziennikarze na Twitterze. Większość oceniła, że to temat zbyt tabloidowy i błahy dla programu informacyjnego.
- Poważnie, to jest temat na główne wydanie „Wiadomości”? - zdziwił się Marcin Makowski z „Do Rzeczy”. - To musi być fejk - napisał Sławomir Wikariak z „Dziennika Gazety Prawnej” o screenie z zapowiedzią materiału.
- Pożartować na Twitterze było można, ale robić materiał w „Wiadomościach”, że prezydent Gdańska kupiła flaszkę, to trochę za dużo - skomentował Marcin Dobski, do niedawna dziennikarz portalu PolskieRadio.pl. - Mnie tam materiał w „Wiadomościach: o Dulkiewicz robiącej zakupy nie oburza specjalnie i nie widzę w tym jakiegoś prześladowania pani prezydent. Jest gorzej: on jest najzwyczajniej żenująco durny - ocenił Łukasz Warzecha z „Do Rzeczy”. - „Wiadomości” level hard, czyli TVPiS jazda na prezydent Dulkiewicz. Co za dzbany - stwierdził Roman Imielski z „Gazety Wyborczej”.
Odkryto też dziwna zbieżność między 10 głupkami i Wiestiami
— Bartosz T. Wieliński 🇵🇱💯 (@Bart_Wielinski) 10 marca 2019
Przypadek? Nie sądzę... pic.twitter.com/GtSSqqYQek
- TVP chce poddać prezydent Dulkiewicz tym samym mechanizmom, co niegdyś Pawła Adamowicza. Niebezpieczna to zabawa. Choć widzę, że na razie jeszcze „kulturalnie”, Adamowicza oskarżaliście o promowanie nazizmu. Czy po takiej pracy wracacie do domów i nie macie wyrzutów sumienia? - spytał Janusz Schwertner z Onetu. - Wyrzutów... czego? Chyba państwa przeceniasz - odpowiedziała mu Kamila Biedrzycka-Osica z Superstacji. - Dno - oceniła krótko Kataryna.
Bartosz Węglarczyk z Onetu przytoczył stwierdzenie F. Scotta Fitzgerlada: „Niektórzy ludzie mają potrzebę bycia podłymi, jakby musieli odpracować coś, co zaniedbali we wczesnym dzieciństwie”. - Nie da się upaść niżej niż „Wiadomości” - stwierdził Wojciech Szacki z „Polityki”.
Natomiast Tomasz Skory z RMF FM sparodiował napis na „pasku” zapowiadający materiał. Zamieścił analogiczny napis o tym, że Marek Falenta, skazany prawomocnie za zlecenie podsłuchiwania polityków w warszawskich restauracjach (wywołało to tzw. aferę podsłuchową), nie stawił się w więzieniu i jest poszukiwany listem gończym.
— Tomasz Skory (@TomaszSkory) 10 marca 2019
Według badania Nielsen Audience Measurement w lutym br. średnia oglądalność głównego wydania „Wiadomości” wynosiła 2,96 mln widzów, z czego 2,39 mln w TVP1, a 577 tys. w TVP Info.
Dołącz do dyskusji: „Wiadomości” krytykowane za materiał o alkoholowych zakupach prezydent Gdańska. „Żenująco durny”