Wedding.pl z 3 mln zł od Protos VC oraz menedżerów Docplanner.com, Brainly i Joymile
Serwis Wedding.pl za 3 mln zł sprzedał kolejną część swoich udziałów funduszowi Protos VC, swoim kluczowym pracownikom oraz grupie tzw. aniołów biznesu, wśród których są byli i obecni menedżerowie m.in. serwisów Docplanner.com, Brainly.pl, Goldenline.pl i Joymile.com.
- Pierwotnie nie planowaliśmy pozyskania kolejnych środków wcześniej niż w końcówce 2018 r. Udało nam się jednak złapać na tyle silną trakcję - wzrost rzędu 100 proc. miesiąc do miesiąca - że postanowiliśmy przyspieszyć prace nad rundą, by jeszcze szybciej zamknąć rynek dla konkurencji - uzasadnia Kamil Kopka, od wiosny br. prezes Wedding.pl.
Serwis nie podaje, jaką część udziałów sprzedano za 3 mln zł, na ile został wyceniony ani jaka jest obecnie jego struktura własnościowa. Wiadomo natomiast, że od inwestorów pozyskał już 7 mln zł. Większą część tej kwoty zainwestował fundusz Protos VC, którego współwłaścicielami są Robert Lewandowski i jego menedżer Cezary Kucharski.
- Nie narzekaliśmy na brak ofert. Najważniejszym kryterium przy wyborze partnerów do inwestycji była kwestia wnoszonego know-how. Grupa aniołów, która zebrała się wokół projektu to światowej klasy eksperci, których doświadczenia będą nieocenione w dalszym rozwoju Wedding.pl - dodaje Kamil Kopka.
Wśród takich inwestorów są m.in. Łukasz Haluch, Daniel Kaczmarek i Jakub Witkowski, założyciele grupy Paraloscuriosos.com (wcześniej związani z Brainly.com, Picodi.com, Kozaczek.pl i Tipy.pl); Tomasz Kraus, CEO Joymile.com (wcześniej w Picodi.com i Brainly.com); Gabriel Jarowski, head of customer success w Docplanner.com; Piotr Pochwała, head of asset management and investment advisory w ING Bank Śląski; Piotr Kaliński, szef Oneplace.marketplanet.pl; Radosław Kobus, współzałożyciel Goldenline.pl oraz Dawid Liberadzki, współzałożyciel Unamo.com i Elpassion.
- Wedding.pl to spółka z ogromnym potencjałem. W samej tylko Polsce co roku organizuje się blisko 200 tysięcy wesel, z czego każde kosztuje średnio ok. 35 tysięcy złotych. Dodajmy do tego wydatki poboczne, takie jak chociażby podróż poślubna czy zabiegi upiększające i możemy mówić o adresowalnym rynku wielkości kilkunastu miliardów złotych, co pozwala już na stworzenie bardzo wartościowej spółki. Wystarczy zresztą spojrzeć na rynki anglojęzyczne - wyceny TheKnot.com czy WeddingWire.com już od dawna sięgają setek milionów dolarów - mówi Tomasz Kraus, wyjaśniając dlaczego zdecydował się zainwestować w Wedding.pl.
Nowe środki pozyskane od inwestorów witryna zamierza przeznaczyć na wzmocnienie zespołu oraz rozwój produktowy, przede wszystkim wdrożenie rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję.
- Wykorzystanie mechanizmów samouczących pozwoli na znacznie większą personalizację doświadczeń naszych użytkowniczek. Docelowo pragniemy, aby Wedding.pl stał się czymś w rodzaju wirtualnej konsultantki ślubnej, która analizując indywidualne gusta i preferencje narzeczonych, poprowadzi ich przez cały proces planowania ślubu - pomoże znaleźć idealny czas i miejsce uroczystości, zaproponuje odpowiednich usługodawców czy przypomni o zaległych formalnościach - wszystko po to, by pary młode bez stresu i zmartwień mogły cieszyć się najważniejszym dniem w ich życiu - zapowiada Paweł Sala, założyciel i szef produktu Wedding.pl.
Dołącz do dyskusji: Wedding.pl z 3 mln zł od Protos VC oraz menedżerów Docplanner.com, Brainly i Joymile