Warszawiacy kupują odzież i obuwie głównie w galeriach
Mieszkańcy Warszawy realizują w galeriach handlowych ok. 40 proc. budżetu przeznaczonego na odzież i obuwie - wynika z badania GfK Polonia.
Klienci odwiedzający warszawskie centra handlowe dokonują regularnych zakupów w co najmniej trzech, a niektórzy nawet w pięciu galeriach miejskich. Na podróż do ulubionej galerii poświęcają do 30 minut, a w samym centrum handlowym spędzają średnio prawie 2 godziny. Galerie handlowe odwiedzają przede wszystkim w poszukiwaniu zróżnicowanej oferty modowej (96 proc.). Coraz częściej korzystają także z oferty gastronomicznej (85 proc.) i rozrywkowej (72 proc.).
W 2013 roku budżet na odzież i obuwie (siła nabywcza) przeciętnego mieszkańca Warszawy wyniósł ok. 1350 zł. Natomiast mieszkaniec całej aglomeracji warszawskiej miał do wydania na tę kategorię w całym roku średnio ok. 100 zł mniej. Najbardziej aktywni klienci warszawskich centrów handlowych deklarują, że wydali na modę znacznie więcej, czyli około 2000 zł (w przeliczeniu na 1 osobę w gospodarstwie domowym).
Mieszkańcy Warszawy realizują w galeriach handlowych ok. 40 proc. budżetu przeznaczonego na odzież i obuwie. Pozostała część zakupów tej kategorii realizowana jest w innych miejscach, w tym – przynajmniej od czasu do czasu – w hipermarketach lub na bazarach. Połowa aktywnych klientów centrów handlowych deklaruje, że kupuje odzież i obuwie przez internet. Wraz ze wzrostem zamożności nabywców wzrasta znaczenie galerii handlowych i sklepów internetowych jako miejsc zakupu odzieży i obuwia. Maleje natomiast znaczenie hipermarketów, bazarów czy sklepów kanału tradycyjnego.
Jeżeli głównym celem wizyty klienta centrum handlowego są zakupy odzieży lub obuwia, to najczęściej korzysta on również z oferty gastronomicznej oraz oferty typu zdrowie i uroda. Bardzo rzadko przy tej okazji odwiedza zlokalizowany w galerii handlowej sklep spożywczy. Z kolei znaczna część osób wybierających się do centrum handlowego w celu dokonania zakupów spożywczych odwiedza równocześnie sklepy odzieżowe (25 proc.).
Wyniki pochodzą z badania instytutu GfK Polonia przeprowadzonego w 2013 r. na próbie 2109 klientów warszawskich centrów handlowych. Badanie zostało zrealizowane na platformie GfK Access Panel metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview).
Dołącz do dyskusji: Warszawiacy kupują odzież i obuwie głównie w galeriach