SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W Wielkanoc widzowie wybrali TVP1 i jej hity. Polsat wyprzedził TVN

Podczas tegorocznej Wielkanocy Polacy oglądali telewizję o 7 minut krócej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją była TVP1, która wyemitowała też najchętniej oglądane pozycje w tych dniach. Wśród głównych stacji wzrost zanotował tylko Polsat, sporo stracił zaś TVN.

Najchętniej oglądaną pozycją programową między 19 a 21 kwietnia br. był serial „Ranczo”, który w TVP1 w Wielkanoc obejrzało 5,77 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Drugie miejsce zajęła emitowana w Jedynce przed „Ranczem „ „Prognoza pogody” (4,23 mln), a na podium znalazł się też pokazany jeszcze wcześniej „Sport” (3,97 mln). Czwarte miejsce należało z kolei do „Wiadomości” (3,7 mln), również nadanych w TVP1 w niedzielny wieczór.

Ogółem w zestawieniu 10 topowych pozycji Jedynka umieściła aż siedem programów. Po jednym miejscu zajęły pozostałe główne stacje, czyli TVP2, Polsat i TVN.

 

Wszyscy 4+

Program

Stacja

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

RANCZO /SER.KOM.POL./

TVP1

20-04-2014

20:28

21:12

   5 767 091 

35,60%

PROGNOZA POGODY

TVP1

20-04-2014

20:15

20:18

   4 225 168 

27,27%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

20-04-2014

20:04

20:12

   3 996 151 

26,43%

WIADOMOŚCI

TVP1

20-04-2014

19:30

19:57

   3 697 770 

25,63%

TELEEXPRESS

TVP1

21-04-2014

17:00

17:15

   3 417 507 

31,71%

BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./

TVP2

21-04-2014

20:06

20:31

   3 341 170 

21,37%

KAROL PAPIEŻ KTÓRY POZOSTAŁ CZŁOWIEKIEM /FILM BIOGR../

TVP1

21-04-2014

20:23

22:49

   3 223 941 

21,53%

TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMO /PROGR.ROZR.POL./

Polsat

19-04-2014

22:10

0:02

   2 853 028 

27,39%

FAKTY

TVN

21-04-2014

19:00

19:21

   2 823 229 

21,91%

NIETYKALNI /FILM KOM.DRA.FRAN./

TVP1

20-04-2014

21:27

23:15

   2 754 537 

20,83%

Również i w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce należało do serialu „Ranczo” z widownią na poziomie 2,04 mln osób. Druga lokata przypadła już jednak show „Twoja twarz brzmi znajomo”, które w Wielką Sobotę w Polsacie obejrzało 1,4 mln widzów. Na podium znalazł się jeszcze film „Karol - Papież, który pozostał człowiekiem” (TVP1) z widownią rzędu 1,29 mln osób.

W tym rankingu  znalazło się sześć programów TVP1 i po dwa z anten Polsatu oraz TVN.

 

16-49

Program

Stacja

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

RANCZO /SER.KOM.POL./

TVP1

20-04-2014

20:28

21:12

   2 042 575 

30,48%

TWOJA TWARZ BRZMI ZNAJOMO /PROGR.ROZR.POL./

Polsat

19-04-2014

22:10

0:02

   1 401 047 

28,44%

KAROL PAPIEŻ KTÓRY POZOSTAŁ CZŁOWIEKIEM /FILM BIOGR../

TVP1

21-04-2014

20:23

22:49

   1 287 343 

19,67%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

20-04-2014

20:04

20:12

   1 263 988 

21,12%

PROGNOZA POGODY

TVP1

20-04-2014

20:15

20:18

   1 241 436 

20,15%

NIETYKALNI /FILM KOM.DRA.FRAN./

TVP1

20-04-2014

21:27

23:15

   1 188 036 

19,19%

WIADOMOŚCI

TVP1

20-04-2014

19:30

19:57

   1 178 350 

20,93%

FAKTY

TVN

21-04-2014

19:00

19:21

   1 120 578 

22,41%

X FACTOR /PROG.ROZR.POL./

TVN

19-04-2014

20:00

21:55

   1 002 563 

17,27%

SZTOS 2 /FILM KOM POL./

Polsat

21-04-2014

20:05

22:14

   1 002 091 

15,07%

Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była Jedynka z udziałem na poziomie 12,80 proc. Stacja ta zanotowała jednak spadek o 12,51 proc. względem ubiegłorocznych Świąt.

Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z wynikiem na poziomie 10,79 proc., który zanotował wzrost o 7,04 proc. Kolejne miejsca zajęły: TVP2 (9,47 proc., - 17,58 proc.) i TVN (9,12 proc., - 20,63 proc.). W pierwszej dziesiątce największy wzrost zanotowała TV Puls, będąca na miejscu piątym. Jej udział poszedł do góry aż p 43,65 proc. do 4,41 proc.

Wszyscy 4+

SHR %

Stacja

30.03-01.04.2013

19.04-21.04.2014

TVP1

14,63%

12,80%

Polsat

10,08%

10,79%

TVP2

11,49%

9,47%

TVN

11,49%

9,12%

TV PULS

3,07%

4,41%

TV4

3,77%

3,38%

TVN7

4,13%

3,06%

TVP INFO

2,83%

2,16%

TVN24

2,38%

2,07%

TVP Seriale

1,29%

1,79%

Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem został Polsat, którego udział wyniósł 12,64 proc. po wzroście o 10,78 proc. Z pierwszego na drugie miejsce spadł TVN (11,04 proc. udziału, spadek o 17,43 proc.), a trzecia była TVP1 (9,52 proc., - 11,19 proc.).

16-49

SHR %

Stacja

30.03-01.04.2013

19.04-21.04.2014

Polsat

11,41%

12,64%

TVN

13,37%

11,04%

TVP1

10,72%

9,52%

TVP2

10,60%

8,16%

TV PULS

3,46%

4,93%

TV4

4,10%

3,82%

TVN7

4,09%

3,49%

TVP Seriale

1,42%

1,91%

TVN24

1,82%

1,56%

Polo TV

1,15%

1,45%

Na reklamy podczas Świąt najwięcej wydała firma farmaceutyczna Aflofarm - jej wydatki w okresie od 19 do 21 kwietnia br. wyniosły 12,88 mln zł. Drugie miejsce zajął koncern Unilever (5,23 mln zł), a trzecie – operator Orange (5,05 mln zł).

19-04-2014 - 21-04-2014

Korporacja

Wydatki w PLN

AFLOFARM

12 882 211

UNILEVER

5 226 455

ORANGE SA

5 052 815

P4

4 408 267

MASPEX WADOWICE

4 361 229

PEPSICO

4 316 145

NESTLE

4 249 769

PROCTER & GAMBLE

4 135 551

LOREAL

3 329 084

US PHARMACIA INC.

3 032 174

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin i 29 sekund, czyli o 7 minut i 2 sekundy krócej niż rok wcześniej. W 2013 roku w czasie Wielkanocy panowały jednak zdecydowanie niższe, zimowe temperatury, podczas gdy w tym roku pogoda była ciepła i wiosenna.

Dołącz do dyskusji: W Wielkanoc widzowie wybrali TVP1 i jej hity. Polsat wyprzedził TVN

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamil
Po raz kolejny TVN i inne stacje z Wiertniczej przegrały z konkurentami,bo wielu widzów TVN-u po prostu pojechało na święta.
0 0
odpowiedź
User
Figa
Pomysłowa obrona TVN... Bo jak wiadomo widzowie innych stacji nigdzie nie jeżdżą... :)
0 0
odpowiedź
User
Bruk
Święta to dobry test jakości i przywiązania do stacji. Wtedy wszyscy się sprężają i dają, co najlepsze mogą. W tym kontekście wynik TVP, tak łomotanej przez wszystkich za wszystko, budzi szacunek. "TVPolitruk" radzi sobie wciąż bardzo dobrze, co strasznie sfrustruje tutejszych komentatorów :)
0 0
odpowiedź