W TVP we wrześniu reklamy najdroższe przy „M jak miłość”, „Barwach szczęścia” i „Ranczu”
W ofercie reklamowej TVP na wrzesień większość cen spotów jest wyższa średnio o kilka procent niż rok wcześniej. Najwięcej kosztują reklamy przy powracających na antenę po przerwie wakacyjnej serialach „M jak miłość”, „Barwy szczęścia”, „Ranczo” oraz „Na dobre i na złe”.
W TVP2 najwięcej trzeba zapłacić za emisję reklamy przy serialu „M jak miłość” - do 70,2 tys. zł (wszystkie kwoty w tekście to ceny netto spotów 30-sekundowych). To 10 tys. zł więcej niż rok temu, gdy najdroższy spot przy produkcji o losach rodziny Mostowiaków kosztował maksymalnie 60,2 tys. zł.
Sporo mniej kosztuje reklama przy „Barwach szczęścia” - maksymalnie 48,2 tys. zł (rok temu było to do 44 tys. zł). Za spot przy serialu „Na dobre i na złe” trzeba wydać 46,7 tys. zł (48 tys. w ub.r.), a przy „Na sygnale” - 41,8 tys. zł, zaś przy piątkowym „O mnie się nie martw” - 22,9 tys. zł (w ub.r. 18,6 tys. zł).
We wrześniu TVP2 rozpoczyna emisję kolejnego sezonu programu rozrywkowego „The Voice of Poland” - reklama przy nim to wydatek rzędu 21,2 tys. zł rok temu: od 14,5 do 17 tys. zł).
We wrześniu na antenie telewizyjnej Dwójki debiutują dwa nowe programy: „Kochanie ratujmy nasze dzieci” (w czwartki o godz. 20.40) i „Bake off - Ale Ciacho” - w poniedziałki o godz. 21.45. Cena spotu przy pierwszym z nich kosztuje 16,6 tys. zł, zaś przy drugim - maksymalnie 34 tys. zł.
Emisja spotu przy wtorkowym programie „Magazyn Expressu Reporterów” kosztuje z kolei 40,5 tys. zł.
W TVP1 najdroższe są reklamy przy niedzielnym serialu „Ranczo” i niedzielnych wydaniach „Wiadomości”, serwisu sportowego i pogody. Za obecność reklamową przy „Ranczu” marketerzy zapłacą 46,8 tys. zł. Spot przy niedzielnym wydaniu „Wiadomości” kosztuje 44,7 tys. zł, a w dni powszednie - od 12,4 do 31,8 tys. zł.
Cena reklamy przy serwisie sportowym, nadawanym zaraz po „Wiadomościach” wynosi 46 tys. zł w niedziele (przed rokiem: 55 tys. zł) oraz od 28 do 31,7 tys. zł w pozostałe dni. Z kolei za spot przy prognozie pogody trzeba zapłacić 42,9 tys. zł w niedziele (rok temu: 51 tys. zł) oraz od 23,7 do 28 tys. zł w pozostałe dni (przed rokiem: 21,5-34,4 tys. zł).
Wśród pozostałych Jedynkowych seriali jedną z droższych reklamowo pozycji jest „Ojciec Mateusz” - reklama przy nim kosztuje 32,2 tys. zł, czyli 1,5 tys. zł więcej niż rok temu. Za spot przy serialu „Komisarz Alex” nadawanym w sobotnie wieczory trzeba zapłacić 24 tys. zł (23,8 tys. zł w ub.r.), a przy „Klanie” - do 23,3 tys. zł.
Zdecydowanie tańsze są spoty przy nowym kryminalnym serialu TVP1 „Komisja morderstw”, który emitowany będzie we wtorki wieczorem - kosztują maksymalnie 6,5 tys. zł.
Marketerzy zainteresowani obecnością reklamową przy programie „Sprawa dla reportera” zapłacą 29,7 tys. zł (blisko 2 tys. zł więcej niż przed rokiem).
Na antenę TVP1 wraca program „Rolnik szuka żony” - cena reklamy przy jego trzeciej edycji kosztuje 31,8 tys. zł (rok temu było to od 21 do 27,8 tys. zł). We wrześniu w Jedynce zadebiutują programy, jak „Ja to wiem” (w poniedziałki o godz. 20.25) oraz „Hit Hit Hura” (w środy o godz. 20.25). Spot przy pierwszym kosztuje 15,7 tys. zł, a przy drugim – 17,2 tys. zł.
Biuro Reklamy TVP jako pierwsze spośród głównych nadawców ogłosiło ceny na wrzesień. Sprzedaż czasu reklamowego według cennika rusza w czwartek 18 sierpnia, a zamówienia na pakiety KZP przyjmowane będą do 22 sierpnia.
Dołącz do dyskusji: W TVP we wrześniu reklamy najdroższe przy „M jak miłość”, „Barwach szczęścia” i „Ranczu”