W styczniu wyhamował spadek w reklamie prasowej, mocno w górę reklama radiowa i kinowa
Wydatki na reklamy w mediach pozainternetowych w styczniu br. zwiększyły się rok do roku o ponad 9 proc. Największy wzrost przychodów zanotowało radio, natomiast spadki w prasie codziennej mocno wyhamowały.
O 9,1 proc. wzrosły w styczniu br. wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych w porównaniu ze styczniem 2014 roku - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). W sumie wyniosły one 1,828 mld zł, o 152,1 mln zł więcej niż rok wcześniej.
Największe wpływy z reklam jak zwykle miała telewizja. Marketerzy wydali w niej 915,9 mln zł - 2,8 proc. więcej niż rok temu. Radio zarobiło na reklamach 376,3 mln zł, o 25,6 proc. więcej niż przed rokiem. Tym samym było kanałem komunikacji, który zanotował największy wzrost przychodów reklamowych - o 76,7 mln zł.
Przychody reklamowe magazynów w styczniu br. wzrosły o 17 proc., do 202,7 mln zł. O 16,7 proc. zwiększyły się natomiast wpływy reklamowe kin - do 141,1 mln zł. Marketerzy na reklamę indoorową przeznaczyli w styczniu br. nieco ponad 3 mln zł, czyli o 83,6 proc. więcej niż rok temu.
Spadły natomiast wydatki na reklamę zewnętrzną - o 0,3 proc., do 91,5 mln zł. Mniej niż rok temu zarobiły też dzienniki. Ich wpływy reklamowe wyniosły w styczniu br. 97,2 mln zł, o 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Warto jednak zauważyć, że spadek wpływów reklamowych gazet mocno wyhamował w porównaniu do całego 2014 roku, kiedy wyniósł 4,7 proc. (zobacz szczegóły).
Cennikowe wydatki reklamowe (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I 2014 | I 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 890 721 552 zł | 915 928 522 zł | 2,8 |
Radio | 299 511 119 zł | 376 259 446 zł | 25,6 |
Gazety | 97 662 234 zł | 97 153 016 zł | -0,5 |
Magazyny | 173 300 462 zł | 202 719 878 zł | 17 |
Outdoor | 91 840 285 zł | 91 515 592 zł | -0,3 |
Kina | 120 899 403 zł | 141 083 944 zł | 16,7 |
Indoor | 1 645 760 zł | 3 026 550 zł | 83,6 |
Razem | 1 675 580 815 zł | 1 827 686 948 zł | 9,1 |
Dołącz do dyskusji: W styczniu wyhamował spadek w reklamie prasowej, mocno w górę reklama radiowa i kinowa