SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W salonach Kolportera najbardziej wzrosła sprzedaż zabawek i... papierosów

 Ponad 11,5 mln transakcji zrealizowały w pierwszym kwartale 2011 r. saloniki i salony prasowe Kolportera. Sieć powiększyła się o 27 nowych placówek, w tym 12 Top-Pressów. Najbardziej wzrosły przychody spółki ze sprzedaży zabawek i papierosów.

 – Pierwszy kwartał tego roku był dla nas bardzo dobrym okresem – ocenia Tomasz Sak, dyrektor handlowy saloników prasowych Kolportera. – W porównaniu z pierwszymi miesiącami 2010 roku znacząco zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży wiodących kategorii produktowych. I tak: sprzedaż zabawek wzrosła wartościowo aż o 42 proc., papierosów o 35 proc., o 30 proc. zwiększyliśmy sprzedaż ogólnodostępnych leków, sprzedaliśmy 17 proc. więcej słodyczy. To między innymi wynik wprowadzenia nowego systemu dostaw, który praktycznie eliminuje występowanie braków w zaopatrzeniu w wiodące produkty oraz konsekwentnej pracy nad zwiększaniem aktywności marketingowej sprzedawców – wyjaśnia Sak. – Efektem rosnącej liczby klientów jest również 15-procentowy wzrost transakcji związanych z zakładami Lotto i płatnościami masowymi – dodaje.
 
Tłumacząc wzrost sprzedaży papierosów Kolpoter tłumaczy, że z jego analiz wynika, że jest to w dużej mierze skutkiem wprowadzenia ustawowego obowiązku sprzedawania papierosów w cenie wydrukowanej na opakowaniu. – Restrykcyjna regulacja cen oraz zakaz promocji znacznie ograniczyły sprzedaż w punktach oferujących tanie papierosy i spowodowały, że klienci zdecydowanie częściej dokonują zakupów w miejscach, które są dla nich po prostu najbliższe i najwygodniejsze, rezygnują też z zakupów na zapas – zwraca uwagę Krzysztof Żądło, dyrektor handlowy Kolportera.
 
Otwarcia nowych saloników są wynikiem realizacji strategii rozwoju, przyjętej przez Kolportera. Spółka zapowiedziała, że do końca grudnia 2011 r. uruchomi co najmniej 60 nowych saloników prasowych i 60 salonów Top-Press o charakterze premium oraz że będzie udoskonalać koncepcję sklepów Dobry Wybór. Kolporter dysponuje obecnie siecią 815 saloników i 62 salonami Top-Press.

Kolporter jest czołowym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w naszym kraju. Oferuje obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe.

Dołącz do dyskusji: W salonach Kolportera najbardziej wzrosła sprzedaż zabawek i... papierosów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl