SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W 2023 roku globalne wydatki na aplikacje mobilne wzrosną do 156 mld dolarów

Do 2023 roku wydatki na aplikacje mobilne w sklepach App Store i Google Play zwiększą się o 120 procent w stosunku do roku 2018 i osiągną wartość 156 mld dolarów – wynika z prognoz firmy analitycznej Sensor Tower. Większym beneficjentem tej tendencji będzie Apple, a najbardziej znaczący wzrost wydatków nastąpi w regionie Afryki i Ameryki Łacińskiej.

W 2018 r. wydatki na aplikacje w Apple Store i Google Play osiągnęły łączną wartość 72 mld dol. Według analityków Sensor Tower w br. kwota ta wzrośnie do 85 mld dol. i będzie się sukcesywnie zwiększać w kolejnych latach, by w roku 2023 osiągnąć poziom 156 mld dol. Będzie to oznaczało wzrost o 120 proc. w zestawieniu z rokiem 2018.

Pod względem wysokości wydatków użytkowników liderem jest i będzie App Store. W 2018 r. sklep osiągnął sprzedaż w wysokości 47 mld dol., zaś prognozowana kwota w roku 2023 to 96 mld oznaczająca wzrost o 104 proc. Z kolei w Google Play użytkownicy wydali w ub.r. 25 mld dol., według przewidywań zaś w 2023 r. wydadzą 60 mld – o 140 proc. więcej w prognozowanym okresie.

W wypadku App Store w ujęciu geograficznym największe przychody w 2018 r. sklep ten osiągnął w Chinach, Japonii i Stanach Zjednoczonych. W przyszłości największe wzrosty za sprzedaży aplikacji Apple zanotuje na kontynencie afrykańskim (o 296 proc.) i w Ameryce Łacińskiej (239 proc.).

Nieco inaczej wysokość wydatków na aplikacje rozkłada się w wypadku Google Play. Obecnie pod tym względem przewodzą USA, Korea Poludniowa i Japonia, natomiast do 2023 r. największe wzrosty wystąpią na rynkach południowoamerykańskim (o 408 proc.) i afrykańskim (w górę o 406 proc.).

Dołącz do dyskusji: W 2023 roku globalne wydatki na aplikacje mobilne wzrosną do 156 mld dolarów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl