W 2003r. powiększył się rynek komputerowy
W 2003r. powiększył się rynek komputerowy, jednak sprzedawcy chcąc zwiększyć podaż towarów, zmuszeni byli obniżyć ceny
W 2003r. całkowita sprzedaż komputerów wyniosła 169 mln sztuk i była o 11% wyższa w porównaniu z rokiem 2002. W czwartym kwartale odnotowano 12% wzrost sprzedaży, co jest podobnym odsetkiem jak rok temu.
„Kluczowy wpływ na wzrost sprzedaży komputerów w 2003r. miały trzy czynniki: większe zapotrzebowanie klientów, silny wzrost segmentu notebooków i spadające ceny” – powiedział Charles Smulders, wiceprezes Gartnera. „Silny wzrost był także widoczny na rynku sprzętu profesjonalnego. Co prawda wciąż w Stanach Zjednoczonych klienci korporacyjni dość ostrożnie podchodzili do wydatków na sprzęt IT, niemniej w drugiej połowie roku wykazali oni stopniowy wzrost zakupów” – dodał Smulders.
W minionym roku zwycięzcą na rynku okazał się Dell, choć HP uplasowało się na pierwszym miejscu jeżeli chodzi o sprzedaż komputerów tylko w ostatnim kwartale 2003r. Tradycyjnie już, koniec roku sprzyja zakupom robionym przez dużych klientów, dzięki czemu HP odnotowało tak korzystny rezultat.
W 2003r. Dell objął 15% udziałów w rynku, notując 26% wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2002. Z kolei HP kontrolowało 14% rynku, a na dalszych miejscach uplasowały się kolejno IBM (5%), Fujitsu Siemens (3,8%) i Toshiba 2,9%. Największy odsetek przypadł kategorii „pozostali” (59%), gdzie znalazła się m.in. firma Apple.
Dołącz do dyskusji: W 2003r. powiększył się rynek komputerowy