VOX FM, Trójka i Jedynka dużo więcej z reklam, w dół Radio ZET (TOP 10)
W pierwszych trzech kwartałach br. cennikowe wydatki na reklamę radiową wyniosły ponad 4,44 mld zł. Większość rozgłośni zanotowała w skali roku dwucyfrowe wzrosty przychodów reklamowych. Największe osiągnęły m.in. VOX FM i Trójka. Jedynie Radio ZET zarobiło na emisji reklam mniej niż rok wcześniej.
Od stycznia do września br. stacje radiowe zarobiły na emisji reklam ponad 4,44 mld zł -wynika z cennikowych danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Było to niemal 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku.
Ponad jedna czwarta reklamowych budżetów trafiła w omawianym okresie do radia RMF FM, które pozostaje liderem stacji radiowych pod względem przychodów z reklam. Stacja w tym roku zarobiła na ich emisji 1,29 mld zł, czyli 21,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce na reklamowym radiowym podium utrzymuje wciąż Radio ZET,-mimo że reklamodawcy wydali w nim przez pierwsze trzy kwartały br. 0,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. - wpływy stacji zmalały z 795,9 do 789,4 mln zł.
Trzecią największą pod względem wpływów z reklam rozgłośnią jest Program III Polskiego Radia. Tutaj marketerzy wydali 276,5 mln zł, czyli 45,5 proc. więcej w skali roku.
Spośród 10 stacji radiowych o najwyższych wpływach z reklam największy wzrost w omawianym okresie miało radio Vox FM. Ta rozgłośnia zwiększyła w skali roku przychody o blisko 50 proc. - z 56,4 do 84,6 mln zł.
Niemal o 40 proc. więcej rok do roku zarobił Program I Polskiego Radia - 154,4 mln zł. Wpływy reklamowe poznańskich Złotych Przebojów wzrosły w omawianym okresie o 22,8 proc. (do 58,6 mln zł), Eski Poznań – o 18,2 proc. (do 51,5 mln zł), RMF Classic - o 14,5 proc. (do 51,6 mln zł), a Tok FM – o 10,3 proc. (do 86,6 mln zł). Eska Warszawa zarobiła w tym roku 55,9 mln zł, czyli 8,3 proc. więcej w skali roku.
Wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2015 | I-IX 2016 | zmiana proc. |
RMF FM | 1 066 908 625 zł | 1 294 669 680 zł | 21,3 |
Radio ZET | 795 887 795 zł | 789 351 300 zł | -0,8 |
Program III Polskiego Radia | 190 055 430 zł | 276 459 120 zł | 45,5 |
Program I Polskiego Radia | 110 677 920 zł | 154 365 290 zł | 39,5 |
TOK FM | 78 533 519 zł | 86 638 107 zł | 10,3 |
VOX FM | 56 438 700 zł | 84 568 070 zł | 49,8 |
Złote Przeboje Poznań | 47 709 560 zł | 58 594 057 zł | 22,8 |
Eska Warszawa | 51 626 880 zł | 55 915 390 zł | 8,3 |
RMF Classic | 45 047 229 zł | 51 580 648 zł | 14,5 |
Eska Poznań | 43 535 792 zł | 51 474 736 zł | 18,2 |
Razem | 3 901 460 528 zł | 4 442 567 610 zł | 13,9 |
Dołącz do dyskusji: VOX FM, Trójka i Jedynka dużo więcej z reklam, w dół Radio ZET (TOP 10)
Powinni połączyć redakcję muzyczną z działem reklamy - byłoby logiczniej... i taniej...