Volkswagen rusza z globalnym przetargiem mediowym, budżetu broni PHD
Volkswagen Group planuje przetarg dotyczący globalnej obsługi mediowej. Proces obejmuje wszystkie marki grupy: Volkswagena, Skodę, Audi, Seata.
Przetarg dotyczący planowania i zakupu mediów rozpocznie się w 2022 roku. Kontrakt z dotychczasową agencją mediową PHD (Omnicom) wygasa w 2023 roku.
Niemiecki producent samochodów wydał w 2020 roku około 1,5 miliarda euro na swoją flagową markę VW. Przegląd mediów – o którym po raz pierwszy doniesiono w niemieckim HorizonT – jest częścią procesu ustawowego, a umowa należąca do Omnicom ma wygasnąć w do końca 2023 r. Poprzedni globalny przetarg trwał rok.
Rzecznik Volkswagena potwierdził tę wiadomość i wydał oświadczenie, w którym stwierdził: - W nadchodzącym roku odbędzie się regularny przetarg na umowę agencyjną Volkswagen Group, która obowiązuje od 2016 roku i trwa do końca 2023.
Dom mediowy PHD został wybrany do obsługi wszystkich marek Volkswagen Group w 2016 r. Przedtem firma współpracowała z należącą do WPP/GroupM agencją mediową MediaCom. Współpraca ta trwała od 1998 roku. .
Grupa Volkswagen jest drugim co do wielkości producentem samochodów na świecie po Toyocie. W roku obrotowym 2020 firma odnotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 222,9 mld euro – o 11,8 proc. mniej niż w roku obrotowym 2019. Spadek był spowodowany pandemią Covid-19.
Dołącz do dyskusji: Volkswagen rusza z globalnym przetargiem mediowym, budżetu broni PHD