Viaplay zabiega o wsparcie Brukseli dla „ambitnych europejskich firm”
Anders Jensen, prezes Viaplay Group spotkał się w Brukseli z Thierrym Bretonem, unijnym komisarzem ds. rynku wewnętrznego, aby omówić sytuację na rynku audiowizualnym i zaapelować o działania, która będą wsparciem dla „ambitnych europejskich przedsiębiorstw” w starciu z amerykańskimi serwisami streamingowymi.
Kilka miesięcy temu szwedzkie Nordic Entertainment Group (NENT Group) zmieniło nazwę na Viaplay Group, aby podkreślić znaczenie serwisu streamingowego Viaplay w swojej strategii. Obecnie usługa jest dostępna w 10 krajach europejskich (w Polsce od sierpnia ub.r.) i w Stanach Zjednoczonych. Do końca 2023 roku platforma streamingowa Viaplay ma być obecna w co najmniej 21 krajach, w tym na co najmniej 16 rynkach z bezpośrednią ofertą dla odbiorców platformy Viaplay oraz na co najmniej 5 rynkach partnerskich z ofertą Viaplay Select. Viaplay Group planuje pozyskać 12 milionów subskrybentów Viaplay do końca 2025 roku.
„Możemy konkurować z globalnymi graczami”
Viaplay musi rywalizować o subskrybentów z amerykańskimi gigantami, takimi jak Netflix, Amazon Prime Video, HBO Max czy Disney+. Podczas spotkania w Brukseli poruszono kwestię planów Komisji Europejskiej w sektorze mediów, usuwanie barier ułatwiających wejście na rynek i wzrost przychodów, a także prace nad przyszłym europejskim aktem o wolności mediów.
Zobacz także: Viaplay z transmisjami 4K? „Wymagają użycia specjalnego sprzętu”
- Viaplay Group to europejska historia sukcesu - powiedział Jensen. - Nasza ciągła ekspansja pokazuje, że kontynent może tworzyć platformy streamingowe zdolne do konkurowania z globalnymi graczami. Spotkanie z komisarzem Bretonem jest okazją do omówienia sposobu, w jaki przedsiębiorstwa i prawodawcy mogą współpracować, aby zapewnić europejskiemu sektorowi mediów możliwość dalszego inwestowania i wprowadzania innowacji w sposób korzystny dla wszystkich. Jestem bardzo zadowolony z otwartego i konstruktywnego dialogu podczas spotkania, które obejmowało zarówno możliwości, jak i wyzwania - dodał.
Z badania Mediapanel wynika, że w kwietniu br. platformę Viaplay odwiedziło w Polsce 1,29 mln użytkowników. Według sprawozdania finansowego właściciela Viaplay platforma na koniec marca br. poza Skandynawią miała 1,208 mln subskrybentów, z czego większość w Holandii, w której wystartowała z początkiem marca. Kwartalne przychody platformy poszły w górę o 28,7 proc. do 1,2 mld koron szwedzkich, to największy pion biznesowy koncernu NENT Group.
Dołącz do dyskusji: Viaplay zabiega o wsparcie Brukseli dla „ambitnych europejskich firm”