Vectra przeprasza za awarię, obniży klientom rachunki
Sieć kablowa Vectra przeprosiła klientów za czwartkową awarię usługi internetowej, przyznając, że problemy miały wyjątkowo dużą skalę. Firma zapowiedziała, że rozliczenie dla każdego użytkownika dotkniętego tą sytuacją „zostanie proporcjonalnie zmniejszone i nie będzie uwzględniało usług niedostępnych w dniu awarii”.
W czwartek przed południem wielu klientów Vectry zaczęło skarżyć się w mediach społecznościowych, że przestał działać im internet i nie mogli dodzwonić się na infolinię operatora. Ze zgłoszeń na platformę Downdetector wynika, że problemy pojawiły się w największych miastach, w których działa Vectra: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Poznaniu i Wrocławiu.
- Niestety, w tej chwili mogą występować problemy z dostępem do usług. Nasi technicy pracują już nad usunięciem awarii. Przepraszamy za niedogodności - stwierdziła firma na swoim fanpage’u facebookowym. Ok. godz. 17 poinformowała, że awaria usługi internetowej i infolinii została już usunięta.
Vectra: awaria precedensowa, przyczyną przepięcie
W piątek rano Vectra w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl jeszcze raz przeprosiła klientów za awarię.
- Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości, jakie wywołała ta sytuacja. Jej przyczyną było powstałe z niezależnych od nas przyczyn przepięcie, które spowodowało uszkodzenie systemów podtrzymujących zasilanie (UPS) - opisała.
Operator podkreślił, że awaria miała charakter precedensowy, bo była wyjątkowo rozległa. - Nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z tego typu sytuacją. 90% awarii obejmujących większe grupy odbiorców usuwamy w czasie krótszym niż 3,5 godziny, tak, aby ich skutki były jak najmniej dotkliwe dla naszych klientów - zaznaczyła firma. - W taki sam sposób poradziliśmy sobie z wczorajszą, wyjątkowo rozległą awarią, przywracając w stosunkowo krótkim czasie pełną dostępność naszych usług - dodała.
Klienci Vectry z niższymi rachunkami
Vectra zapewniła, że jej systemy są „w odpowiedni sposób zabezpieczone i regularnie audytowane”, a obecnie jej dział techniczny pracuje nad „dodatkowymi rozwiązaniami, które pomogą nam uniknąć tego typu sytuacji w przyszłości”.
- Chcielibyśmy również poinformować, że rozliczenie dla wszystkich osób, które na skutek awarii nie mogły wczoraj korzystać z naszej oferty, zostanie proporcjonalnie zmniejszone i nie będzie uwzględniało usług niedostępnych w dniu awarii - zapowiedziała firma.
Vectra z Multimedia Polska i Netflixem
W 2019 roku grupa kapitałowa Vectra osiągnęła wzrost przychodów o 8,3 proc. do 833,64 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 64,42 do 29,8 mln zł. Wpływy z usług telekomunikacyjnych poszły w górę z 743,2 do 797,22 mln zł.
Na początku ub.r. Vectra sfinalizowała kupno 100 proc. akcji Multimedia Polska, po uzyskaniu warunkowej zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W połowie stycznia br. w ofercie Vectry pojawił się Netflix, towarzyszy temu kolejna odsłona kampanii reklamowej z udziałem Cezarego Pazury, który promuje firmę od jesieni ub.r.
Dołącz do dyskusji: Vectra przeprasza za awarię, obniży klientom rachunki