„Uważam Rze”, „Wprost” i „Gazeta Polska” najwięcej straciły w 2013 r.
W 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największe wzrosty odnotowały „Tygodnik Powszechny” i „Newsweek” - na przeciwnym biegunie „Uważam Rze”, „Wprost” i „Gazeta Polska”.
Średnia sprzedaż „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w 2013 roku wyniosła 141 990 egz. W porównaniu do 2012 roku zwiększyła się ona o 0,28 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciego na drugą pozycję awansował tygodnik „Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy wzrósł o 1,15 proc. do 127 516 egz.
Ostatnią lokatę podium zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). W analizowanym okresie jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 126 168 egz., po wzroście wynoszącym 5,32 proc. (drugim największym w zestawieniu). W 2012 roku tytuł ten był czwarty.
Kolejne miejsca zajęły dwa nowe tygodniki konserwatywne. Na czwartej lokacie znalazł się magazyn „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 94 393 egz., po spadku o 20,92 proc. Pierwszy numer „W Sieci” pojawił się w na rynku jednak dopiero w listopadzie 2012 roku, a początkowo magazyn ten był dwutygodnikiem.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), który na rynku ukazuje się od końca stycznia ub.r. Jego średni wynik uplasował się na poziomie 86 614 egz.
Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem w 2013 roku pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który spadł jednak z miejsca dziesiątego na jedenaste. Jego wynik zwiększył się bowiem o 5,41 proc. i uplasował się na poziomie 17 469 egz.
Z kolei największy spadek w analizowanym okresie zanotował tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 86,10 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 17 585 egz. Tym samym tytuł ten spadł z miejsca drugiego na dziesiąte. Od 25 listopada ub.r. „Uważam Rze” wydawane jest jako miesięcznik (dowiedz się więcej).
Spore spadki sprzedaży ogółem zanotowały też w ub.r. „Wprost”, który znalazł się na siódmym miejscu z wynikiem na poziomie 61 981 egz. i spadkiem o 16,53 proc., a także będąca na pozycji ósmej „Gazeta Polska” (55 235 egz., - 15,57 proc.).
>>> “Gazeta Polska” i “W Sieci” mocno w dół. Zyskują “Polityka” i “Newsweek” (dane za grudzień 2013)
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 201 191 | 142 672 | 141 990 | 202 294 | 142 572 | 141 596 |
Polityka | 181 190 | 127 536 | 127 516 | 186 333 | 126 080 | 126 068 |
Newsweek Polska | 193 077 | 131 569 | 126 168 | 184 310 | 137 568 | 119 794 |
W Sieci | 198 849 | 94 404 | 94 393 | 249 675 | 119 374 | 119 364 |
Tygodnik Do Rzeczy | 183 500 | 95 946 | 86 614 | - | - | - |
Wprost | 148 506 | 133 505 | 61 981 | 170 612 | 131 865 | 74 257 |
Gazeta Polska | 135 517 | 55 850 | 55 235 | 137 076 | 65 959 | 65 421 |
Przegląd | 54 076 | 18 567 | 18 567 | 60 910 | 20 292 | 20 292 |
Przekrój | 43 151 | 22 882 | 18 353 | 51 394 | 26 104 | 20 294 |
Uważam Rze | 55 221 | 17 859 | 17 585 | 217 913 | 126 998 | 126 517 |
Tygodnik Powszechny | 36 510 | 19 084 | 17 469 | 35 300 | 20 371 | 16 572 |
Średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś) w 2013 roku wyniosła 332 956 egz., po spadku o 5,77 proc.
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 495 470 | 332 956 | 332 956 | 533 254 | 353 340 | 353 340 |
Dołącz do dyskusji: „Uważam Rze”, „Wprost” i „Gazeta Polska” najwięcej straciły w 2013 r.
Wazne sa raczej trendy z ostatniego roku/dwoch bo widac ile kto traci albo zyskuje.