Ustawa antyterrorystyczna wpłynie na rynek marketingu SMS-owego, znikną tańsze wiadomości ECO
Obowiązek rejestracji kart pre-paid sprawi, że na rynku marketingu SMS dojdzie do przetasowań. Z ofert firm specjalizujących się w tego typu działaniach marketingowych znikną wiadomości ECO, które były wysyłane właśnie z niezarejestrowanych kart SIM. - Obowiązek rejestracji kart SIM sprawił, że wiadomości ECO przestały być opłacalne - ocenia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Andrzej Ogonowski, marketing & PR director w firmie SMSAPI.pl.
W ustawie antyterrorystycznej znalazł się zapis mówiący o tym, że karty pre-paid będą sprzedawane wyłącznie za okazaniem przez kupującego dowodu tożsamości i rejestracją jego danych. Nowe regulacje mają ułatwić walkę z przestępcami używającymi anonimowych numerów telefonicznych. Wejdą w życie 1 lutego przyszłego roku.
Nowe przepisy sprawią, że nie będzie można już kupić niezarejestrowanej karty SIM, co oznacza z jednej strony zmiany dla klientów operatorów telekomunikacyjnych, ale również zmiany na rynku marketingu SMS.
Rejestracja kart SIM będzie miała wpływ wyłącznie na wiadomości typu ECO, czyli wysyłane z bramek, w efekcie z losowym numerem nadawcy. Było to tańsze, ale wolniejsze rozwiązanie niż wiadomości PRO, czyli wysyłane ze stałą nazwą własną lub numerem. Tego typu SMS-y wysyłane są tunelami bezpośrednio przez operatorów i ta ustawa ich nie dotyczy.
- Obowiązek rejestracji kart SIM sprawił, że wiadomości ECO przestały być opłacalne, gdyż ich cena poszła w górę i zrównała się z PRO, więc nie ma sensu ich wysyłać, z punktu widzenia reklamodawcy - tłumaczy w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Andrzej Ogonowski, marketing & PR director w firmie SMSAPI.pl.
Ogonowski przewiduje również, że de facto wyeliminowanie możliwości wysyłania wiadomości typu ECO wpłynie na dalszy spadek liczby wysyłanych SMS-ów w ogóle. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w 2015 roku Polacy wysłali o 66 mln SMS-ów mniej niż w roku 2014. Łącznie wysłaliśmy w ub. r. ponad 51,9 mld wiadomości. Średnio wysyłamy 1349 SMS-ów rocznie.
- Na pewno ustawa antyterrorystyczna wyczyści rynek z wiadomości typu ECO. To cieszy, ponieważ wiadomości PRO są po prostu lepsze wizerunkowo z punktu widzenia reklamodawców. Użytkownicy dostają SMS-y od jednego nadawcy, a nie jak przy ECO z losowych numerów. Nowe przepisy raczej nie powinny nic zmienić ze względu biznesowego. Wśród naszych klientów zauważamy raczej spokojne przechodzenie na wiadomości PRO. Czasem zdarzają się wyłamania i rozwiązania umów, ale to rzadkość. Od kilku lat zauważamy coraz mniejsze zainteresowanie wiadomościami ECO - podkreśla Ogonowski.
Dołącz do dyskusji: Ustawa antyterrorystyczna wpłynie na rynek marketingu SMS-owego, znikną tańsze wiadomości ECO