Usługi telekomunikacyjne Avaya dostępne po raz pierwszy w menu telefonu komórkowego
Aplikacje z serii Avaya MultiVantage umożliwiają korzystanie z urządzeń Nokia Series 60 podobnie jak z przenośnych telefonów biurowych
Avaya Inc. wraz z firmą Nokia planują rozbudowę telefonów Nokia Series 60 o zaawansowane funkcje łączności bezprzewodowej oparte na technologii IP. Aplikacja Communication Manager, wchodząca w skład pakietu Avaya MultiVantage™ (Avaya Extension to Cellular), umożliwi przekształcenie aparatów Nokia Series 60 w telefony biurowe. Pozwolą one mobilnym użytkownikom na korzystanie z pełnej funkcjonalności telefonii biznesowej, jak np.: przekazywanie połączeń, rozmowy konferencyjne, skrócone wybieranie numerów wewnętrznych. Użytkownicy będą również dostępni pod jednym numerem służbowym, bez względu na to czy posługują się telefonem komórkowym, czy stacjonarnym. Platforma Series 60 stworzona przez firmę Nokia zaliczana jest do grupy najbardziej zaawansowanych smartfonów na świecie.
"Klienci biznesowi od dawna oczekiwali na dostępność funkcji telefonii korporacyjnej w popularnych urządzeniach bezprzewodowych" - powiedział Lars Vestergaard, starszy analityk w firmie IDC. "Aplikacja firmy Avaya, w którą wyposażono telefony Nokia Series 60 umożliwi przedsiębiorstwom na całym świecie korzystanie z zalet telefonii IP, a tym samym uzyskanie większej efektywności".
Funkcje programu Avaya Communication Manager zostaną po raz pierwszy udostępnione w ramach menu telefonu komórkowego. Pozwoli to przedsiębiorstwom na uproszczenie zarządzania łącznością bezprzewodową, polepszenie wydajności i efektywności pracy personelu mobilnego oraz zapewnienie większej ciągłości działań. Dzięki opisywanemu rozwiązaniu znajdujący się poza biurem użytkownicy telefonów Nokia Series 60 mogą odbierać wszystkie połączenia przychodzące do firmy. Przykładowo, za pośrednictwem telefonu Nokia, klient dzwoniący do przedstawiciela handlowego na numer biura, może się z nim natychmiast połączyć, nawet gdy odbiorca przebywa za granicą. Z punktu widzenia rozmówcy połączenia wykonywane i odbierane za pomocą urządzenia bezprzewodowego nie różnią się od połączeń spod numeru stacjonarnego.
"Coraz więcej przedsiębiorstw przyjmuje model działania przewidujący zapewnienie wirtualnych biur pracownikom na całym świecie, w związku z czym potrzebne są rozwiązania łączności bezprzewodowej pozwalające zwiększyć wydajność pracy personelu" - powiedział Geoffrey Baird, wiceprezes i dyrektor pionu urządzeń telekomunikacyjnych w firmie Avaya.
Gerard Bruen, dyrektor ds. rozwiązań głosowych dla przedsiębiorstw w firmie Nokia dodaje, że "połączenie telefonii stacjonarnej i komórkowej pozwala zwiększyć wartość łączności bezprzewodowej w biznesie. Udostępnienie aplikacji Avaya Communication Manager w telefonach Nokia Series 60 pozwala na szybsze uzyskanie pełni korzyści wynikających z mobilności".
Codzienna działalność przedsiębiorstw jest coraz bardziej uzależniona od telefonów komórkowych. Przeprowadzone niedawno przez firmę Avaya globalne badania rynku* wykazały, że wiele przedsiębiorstw traci potencjalne źródła przychodów tylko dlatego, że ważne połączenia nie są odbierane we właściwym czasie. Aż 68 procent respondentów przyznało, że ważne wiadomości co najmniej raz w tygodniu docierają do nich z opóźnieniem. Ponadto wyniki badań wskazują na pozytywne nastawienie do pracy mobilnej: 75 procent ankietowanych w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii uważa, że elastyczne środowisko pracy pozwala lepiej wyważyć życie zawodowe i prywatne pracowników.
Aplikacja dla wybranych modeli Nokia Series 60 zostanie udostępniona w trzecim kwartale 2005 r.
Dołącz do dyskusji: Usługi telekomunikacyjne Avaya dostępne po raz pierwszy w menu telefonu komórkowego