UPC ma 1,5 mln klientów, siedmiokrotny wzrost usług mobilnych
W 2020 roku UPC Polska zanotowała wzrost klientów do poziomu 1,525 mln. Liczba cyfrowych subskrypcji wzrosła niemal do 100 tys., a aktywnych klientów usług mobilnych - do 63 tys, co daje wzrost siedmiokrotny. Przełożyło się to na 4-procentowy wzrost przychodów rok do roku.
Na koniec 2020 roku - jak podaje Liberty Media, właściciel UPC Polska - 1 525 000 klientów korzystało z 3 267 500 jego usług cyfrowych, w tym 1 289 700 z internetu (wzrost r/r o 60 100), 1 334 800 - z telewizji (wzrost r/r 71 200), 634 tys. osób korzystało z telefonii (spadek o 31 400 r/r).
Operator informuje, że do 62 700 wzrosła liczba klientów usług mobilnych - daje to wzrost rok do roku o 53 700 abonentów. Na początku lutego br. ruszyła nowa kampania operatora, promująca usługi mobilne.
Wśród najważniejszych wydarzeń minionego roku spółka wymienia też 99 900 nowych subskrypcji cyfrowych usług (RGUs), które sięgnęły poziomu 3 267 500, i najniższy od 4 lat wskaźnik rezygnacji (churn).
Baza użytkowników internetu wzrosła o 26 300 w IV kwartale, a liczba użytkowników modemu Connect Box - o 83 494 w ujęciu rok do roku.
UPC Polska podaje, że na koniec 2020 r. 36,6 tys. z tych klientów abonowało dostęp 1 Gb/s (2,8 proc. całej bazy usług szerokopasmowych).
41 tys. klientów UPC 4K TV BOX
O 29 tys. wzrosła też w czwartym kwartale liczba użytkowników telewizji cyfrowej (71 200 rok do roku), osiągając liczbę 1 334 800.
Oferta ta wsparta była wprowadzeniem dekodera UPC 4K TV BOX - operator informuje, że korzysta z niego na koniec ub. roku 41 tysięcy klientów.
UPC zanotowało też w IV kwartale zwiększenie zasięgu sieci o 29 200 nowych gospodarstw domowych - 87 400 w ciągu roku, do 3 635 200 gospodarstw domowych, ponad 266 000 gospodarstw znalazło się w zasięgu cyfrowych usług na obszarach POPC.
- Rok 2020 był dla UPC czasem najintensywniejszego wzrostu. Przede wszystkim jednak był rokiem zaufania, jakim obdarzyli nas klienci w czasie pandemii. Jestem dumny z tego, jak zespół UPC działa z troską o naszych klientów, społeczności i przedsiębiorców w tym trudnym czasie. Pokazaliśmy, że jesteśmy elastycznym i niezawodnym partnerem, dostarczającym internet i cyfrową rozrywkę oraz dającym z siebie wszystko, aby spełnić obietnice złożone klientom. W 2021 roku będziemy wprowadzać kolejne innowacje, uwalniając potencjał technologii cyfrowych, by dalej podnosić satysfakcję klientów, jako najbardziej polecana marka na rynku - zapowiedział Robert Redeleanu, prezes UPC Polska.
Jakie przychody UPC Polska
Nie podano wartości przychodów w 2020 r. W komunikacie UPC poinformowano tylko, że przychody wzrosły o 4-proc., co oznaczałoby 1,693 mld zł przychodów w 2020 r.
Na koniec roku z usług UPC korzystać mogło 3,635 mln gospodarstw domowych w Polsce.
UPC Polska to dostawca cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych.
Dołącz do dyskusji: UPC ma 1,5 mln klientów, siedmiokrotny wzrost usług mobilnych