SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UPC i Vectra w 2012 r. więcej na reklamę, Netia o połowę mniej

Cennikowy budżet reklamowy Netii (bez działań w internecie) był w ub.r. o prawie połowę mniejszy niż rok wcześniej. Za to wydatki UPC Polska i Vectry wzrosły mniej więcej o jedną piątą.

Z danych Kantar Media przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że wydatki reklamowe Netii (bez uwzględniania internetu) cennikowo wyniosły w ub.r. 46,9 mln zł. To aż o 48,6 proc. mniej niż w 2011 roku. Tłumacząc ten spadek w pierwszym półroczu, dyrektor marketingu Netii Michał Dolny mówił nam, że firma wstrzymała działania reklamowe na czas Euro, bo nie miała z nim nic wspólnego. Jednak w drugiej połowie roku budżet marketingowy operatora się nie zwiększył: od stycznia do lipca wyniósł 23,4 mln zł, a od sierpnia do grudnia - 23,5 mln zł.

Przez cały rok w kampaniach Netii występował Tomasz Kot. Wiosną reklamował m.in. konkurs „Wydżampuj swoje TV”, a jesienią, kolejno jako romantyczny wokalista i hip-hopowiec, promował Telewizję Osobistą (zobacz te reklamy). Reklamy operatora od lat przygotowuje agencja Brasil. Natomiast pod koniec ub.r. Netia wybrała nowe domy mediowe: Carat Polska (w zakresie ATL) i Value Media (w internecie), rezygnując ze współpracy z ZenithOptimedia Group.

>>> TVP wydała na reklamę więcej niż Polsat i TVN, Cyfra+ liderem platform cyfrowych

Z kolei dwie największe sieci kablowe - tak samo jak Netia dostarczające telewizję, internet i telefonię stacjonarną - zwiększyły w ub.r. swoje pozainterentowe budżety reklamowe. UPC Polska cennikowo wydała 40,7 mln zł, czyli 20,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Operator szczególnie intensywnie reklamował się w pierwszym półroczu, przeznaczając na to od stycznia do lipca aż 32,4 mln zł, podczas gdy jesienią jego wydatki wyniosły już tylko 8,3 mln zł.

W reklamach UPC od paru lat występuje Katarzyna Pakosińska, wcielając się w podwójną rolę: rozsądnej brunetki i naiwnej blondynki. W takiej konwencji jest też utrzymana trwająca obecnie kampania (więcej na ten temat). Obsługą reklamową UPC niezmiennie zajmują się agencja Draftfcb + Ad Fabrika i dom mediowy MediaVest.

Cennikowy budżet reklamowy Vectry wzrósł w ub.r. o 17,7 proc., do kwoty 22,7 mln zł, z której 10,5 mln zł przypadło na okres od stycznia do lipca, a 12,2 mln zł - na od sierpnia do grudnia. W ub.r. sieć reklamował m.in. Hardkorowy Koksu (zobacz to), a kreację jej kampanii przygotowywała agencja BBDO Warszawa. Teraz będzie się tym zajmować Scholz&Friends Warszawa, która wygrała rozstrzygnięty właśnie przetarg.

Trudno oszacować, ile sieci kablowe i Netia przeznaczyły na reklamę w internecie, ponieważ w badaniu IAB AdEx ich wydatki są zaliczana do segmentu telekomunikacyjnego, w którym dominują operatorzy komórkowi, wydający na reklamę wielokrotnie więcej. Dla porównania: offline’owy budżet marketingowy Orange wyniósł w ub.r. 754 mln zł, PTC - 496 mln zł, Polkomtela - 375 mln zł, a Play - 305 mln zł (zobacz szczegóły). 

Według IAB AdEx w pierwszych trzech kwartałach ub.r. cały sektor telekomunikacyjny na reklamę w internecie wydał, przy uwzględnieniu rabatów, 115 mln zł (więcej na ten temat ).

Cennikowe wydatki reklamowe rok po roku (bez internetu; dane z Kantar Media)
  2011 2012
Netia 91 294 521 zł 46 920 810 zł
UPC Polska 33 852 819 zł 40 739 269 zł
Vectra 19 323 163 zł 22 745 525 zł

Dołącz do dyskusji: UPC i Vectra w 2012 r. więcej na reklamę, Netia o połowę mniej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
libe
Widać kto się rozwija, a kto zwija. Jak się inwestuje w technologię to i efekty są, bo rosną zyski, to i można więcej na reklamę...
0 0
odpowiedź
User
mycha
Uwielbiam reklamy UPC, w fajny sposób pokazują plusy ich oferty :)
0 0
odpowiedź