UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko Philipiak Polska
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie, które ma wyjaśnić, czy spółka Philipiak Polska - sprzedająca naczynia do gotowania - naruszyła przepisy podczas kontaktu telefonicznego z klientem. Urząd podjął działania wyjaśniające w związku z napływającymi skargami.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały w sprawie telefonicznych działań marketingowych dotyczących naczyń do gotowania. Z doniesień wynika, że konsumenci, którzy nie wyrazili uprzedniej zgody na kontakt telefoniczny w celach sprzedażowych, otrzymują telefoniczne zaproszenia na pokazy naczyń do gotowania.
Zgodnie z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego, przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem telefonicznie dla celów marketingu bezpośredniego musi wcześniej uzyskać na to zgodę klienta.
- Każdy przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem w celach sprzedażowych podejmuje działania marketingowe zatem musi być gotowy do udowodnienia, że uzyskał uprzednio taką zgodę. W przeciwnym wypadku naraża się na odpowiedzialność odszkodowawczą i administracyjną - informuje w komunikacie UOKiK.
Działania Urzędu wyjaśnią, czy mogło dojść do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Postępowanie wyjaśniające może prowadzić do postawienia zarzutów i wszczęcia postępowania przeciwko przedsiębiorcy.
Dołącz do dyskusji: UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko Philipiak Polska