UOKiK ukarał 4Life Direct za reklamy bez informacji o zagranicznej siedzibie (wideo)
Na firmę ubezpieczeniową 4Life Direct została nałożona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kara 51 tys. zł za to, że w reklamach emitowanych cztery lata temu nie podała, że jej siedziba mieści się na Gibraltarze.
Decyzja UOKiK-u dotyczy kampanii promującej ubezpieczenia na życie Moi Bliscy. Spot emitowany w ramach tej akcji pokazuje, jak dwie kobiety w starszym wieku rozmawiają o tym, że zmarły mąż jednej z nich zabezpieczył ją finansowo na wypadek swojej śmierci, ponieważ miał ubezpieczenie na życie. Klip, a także reklamy prasowe i internetowe, nie zawierały danych zakładu ubezpieczeń oferującego produkt, ani informacji, że ma on siedzibę na Gibraltarze.
W ocenie UOKiK-u brak takich informacji był tym bardziej szkodliwy, że ubezpieczyciel był zarejestrowany w Gibraltarze, zatem nie podlegał nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego m.in. w zakresie gwarancji ubezpieczeniowych. Zdaniem Urzędu reklama mogła więc wprowadzać w błąd, wywołując u konsumentów wrażenie, że zawierają umowę z polskim przedsiębiorcą. Widząc w przekazach reklamowych nazwę i logo 4Life Direct, mogli oni uznać, że to właśnie ten podmiot jest ubezpieczycielem. Mimo że w niektórych materiałach pojawiał się komunikat: „Ochrony ubezpieczeniowej udziela Grupa Red Sands”, jednak nawet i w tym wypadku brakowało wskazania, że to zagraniczna firma.
UOKiK nałożył na 4Life Direct karę ponad 51 tys. zł. i stwierdził, że firma zaniechała zakwestionowanej praktyki. Decyzja Urzędu jest prawomocna.
Dołącz do dyskusji: UOKiK ukarał 4Life Direct za reklamy bez informacji o zagranicznej siedzibie (wideo)