Unilever testuje nowe formaty reklam, żeby dzielić się wydatkami z organizacjami charytatywnymi
Należąca do Unilevera marka Knorr testuje nowe formaty reklam wideo umożliwiające widzom wybór organizacji charytatywnej, która będzie czerpać zyski z emisji spotów wyświetlanych przez co najmniej 15 sekund.
Technologia została opracowana przez Good-Loop, która pozycjonuje się jako „etyczna internetowa platforma reklamowa”.
W ramach miesięcznego okresu próbnego będą emitowane reklamy wideo marki Knorr z informacją o tym, że jeżeli spot zostanie obejrzany do końca jego emisji, to wówczas widz będzie mógł przekazać darowiznę (bezpłatnie) jednej z trzech organizacji charytatywnych: The People's Kitchen, The Trussell Trust lub WaterAid. Wybrana organizacja charytatywna otrzyma wtedy 50 proc. przychodów (czyli wartości tej reklamy), a reszta trafi do wydawcy.
W przypadku Knorr koszt dla każdej reklamy jest niższy niż w przypadku standardowej reklamy wideo. Przedstawiciele Unilevera zdradzili, że już widoczny jest wzrost wskaźników zaangażowania i współczynników klikalności w porównaniu do zwykłej kampanii reklamowej wideo.
Wśród wydawców, którzy przyłączyli się do tego projektu, są m.in. „The Guardian” i „Good Housekeeping”.
Dołącz do dyskusji: Unilever testuje nowe formaty reklam, żeby dzielić się wydatkami z organizacjami charytatywnymi