SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Unilever Polska i Ferrero Polska jedną trzecią więcej na reklamy, w dół Orange i Volkswagen (dane za I półrocze 2016)

W pierwszym półroczu br. wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły o 6,9 proc. w porównaniu z rokiem ub. Unilever Polska, Kino Świat, Lidl i Ferrero Polska zwiększyły je znacznie powyżej średniej dla całego rynku.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do czerwca br. tradycyjne media zarobiły na reklamie 15,3 mld zł. To 6,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów i autopromocji).

Największym reklamodawcą niezmiennie już pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, która zainwestowała we wsparcie swoich marek 12,6 proc. więcej niż rok temu - 922,5 mln zł. Ten marketer w ostatnim czasie wspierał szerokozasięgowymi kampaniami marki Braveran i Bioliq 35+.

Pozycję reklamowego wicelidera stracił Orange Polska, który nakłady reklamowe zredukował o 12,6 proc., do 276,8 mln zł (spadek z 2 na 5 miejsce).

Telekom w zestawieniu ustąpił miejsca dystrybutorowi filmowemu, firmie Kino Świat, która w pierwszej połowie tego roku wydała w mediach tradycyjnych 27,6 proc. więcej rok do roku - 329,3 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2015

I-VI 2016

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

819 252 485 zł

922 489 979 zł

12,6

ORANGE POLSKA

316 897 493 zł

276 837 106 zł

-12,6

KINO ŚWIAT

258 204 723 zł

329 348 673 zł

27,6

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

252 796 165 zł

284 405 343 zł

12,5

UNILEVER POLSKA

225 844 238 zł

298 527 226 zł

32,2

P4

187 773 721 zł

188 363 542 zł

0,3

NESTLE POLSKA

173 999 307 zł

178 467 831 zł

2,6

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

184 409 199 zł

166 886 603 zł

-9,5

FERRERO POLSKA

152 149 412 zł

197 802 856 zł

30

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

163 394 338 zł

182 697 607 zł

11,8

razem

14 335 326 735 zł

15 320 602 931 zł

6,9

Kilkukrotnie szybciej niż średnia dla całego rynku reklamy rosły w omawianym okresie wydatki takich firm, jak Unilever Polska czy Ferrero Polska.

Unilever zwiększył wydatki o 32,2 proc., do 298,5 mln zł, awansując w reklamowym rankingu z 5 na 3 lokatę. Ferrero z kolei wydało w tym roku 30 proc. więcej – 197,8 mln zł.

Unilever aktualnie promuje m.in. markę Dove kampanią pod hasłem „Jesteśmy piękne” .

Warto przypomnieć, że podczas Cannes Lions 2016 Keith Weed, globalny szef marketingu tego koncernu zapowiedział, że firma kończy ze stereotypowym pokazywaniem kobiet w swojej komunikacji marketingowej.

Wartość reklam Lidla w omawianym okresie wzrosła o 12,5 proc. (do 284,4 mln zł), a Procter&Gamble Polska - o 11,8 proc. (do 182,7 mln zł).

Nestle Polska wydało 178,5 mln zł (2,6 proc. więcej), a P4, operator sieci Play - 188,4 mln zł (0,3 proc. więcej).

Z kolei Volkswagen Group Polska zmniejszył wydatki reklamowe o 9,5 proc., do 166,9 mln zł. Ten importer obecnie promuje kampanią autorstwa agencji Hand Made samochody Volkswagen Tiguan.

Dołącz do dyskusji: Unilever Polska i Ferrero Polska jedną trzecią więcej na reklamy, w dół Orange i Volkswagen (dane za I półrocze 2016)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
uuu-lewer
ach, Unilever i jego golące sobie klaty i ramiona progresywne liderki...
odpowiedź