Unilever Polska i Ferrero Polska jedną trzecią więcej na reklamy, w dół Orange i Volkswagen (dane za I półrocze 2016)
W pierwszym półroczu br. wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły o 6,9 proc. w porównaniu z rokiem ub. Unilever Polska, Kino Świat, Lidl i Ferrero Polska zwiększyły je znacznie powyżej średniej dla całego rynku.
W okresie od stycznia do czerwca br. tradycyjne media zarobiły na reklamie 15,3 mld zł. To 6,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów i autopromocji).
Największym reklamodawcą niezmiennie już pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, która zainwestowała we wsparcie swoich marek 12,6 proc. więcej niż rok temu - 922,5 mln zł. Ten marketer w ostatnim czasie wspierał szerokozasięgowymi kampaniami marki Braveran i Bioliq 35+.
Pozycję reklamowego wicelidera stracił Orange Polska, który nakłady reklamowe zredukował o 12,6 proc., do 276,8 mln zł (spadek z 2 na 5 miejsce).
Telekom w zestawieniu ustąpił miejsca dystrybutorowi filmowemu, firmie Kino Świat, która w pierwszej połowie tego roku wydała w mediach tradycyjnych 27,6 proc. więcej rok do roku - 329,3 mln zł.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VI 2015 | I-VI 2016 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 819 252 485 zł | 922 489 979 zł | 12,6 |
ORANGE POLSKA | 316 897 493 zł | 276 837 106 zł | -12,6 |
KINO ŚWIAT | 258 204 723 zł | 329 348 673 zł | 27,6 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE | 252 796 165 zł | 284 405 343 zł | 12,5 |
UNILEVER POLSKA | 225 844 238 zł | 298 527 226 zł | 32,2 |
P4 | 187 773 721 zł | 188 363 542 zł | 0,3 |
NESTLE POLSKA | 173 999 307 zł | 178 467 831 zł | 2,6 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 184 409 199 zł | 166 886 603 zł | -9,5 |
FERRERO POLSKA | 152 149 412 zł | 197 802 856 zł | 30 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 163 394 338 zł | 182 697 607 zł | 11,8 |
razem | 14 335 326 735 zł | 15 320 602 931 zł | 6,9 |
Kilkukrotnie szybciej niż średnia dla całego rynku reklamy rosły w omawianym okresie wydatki takich firm, jak Unilever Polska czy Ferrero Polska.
Unilever zwiększył wydatki o 32,2 proc., do 298,5 mln zł, awansując w reklamowym rankingu z 5 na 3 lokatę. Ferrero z kolei wydało w tym roku 30 proc. więcej – 197,8 mln zł.
Unilever aktualnie promuje m.in. markę Dove kampanią pod hasłem „Jesteśmy piękne” .
Warto przypomnieć, że podczas Cannes Lions 2016 Keith Weed, globalny szef marketingu tego koncernu zapowiedział, że firma kończy ze stereotypowym pokazywaniem kobiet w swojej komunikacji marketingowej.
Wartość reklam Lidla w omawianym okresie wzrosła o 12,5 proc. (do 284,4 mln zł), a Procter&Gamble Polska - o 11,8 proc. (do 182,7 mln zł).
Nestle Polska wydało 178,5 mln zł (2,6 proc. więcej), a P4, operator sieci Play - 188,4 mln zł (0,3 proc. więcej).
Z kolei Volkswagen Group Polska zmniejszył wydatki reklamowe o 9,5 proc., do 166,9 mln zł. Ten importer obecnie promuje kampanią autorstwa agencji Hand Made samochody Volkswagen Tiguan.
Dołącz do dyskusji: Unilever Polska i Ferrero Polska jedną trzecią więcej na reklamy, w dół Orange i Volkswagen (dane za I półrocze 2016)