Unilever chce wprowadzić dezodorant Degree z myślą o niepełnosprawnych
Koncern Unilever pracuje nad wprowadzeniem do swojej oferty dezodorantu Degree zaprojektowanego z myślą o osobach niepełnosprawnych. Dzięki pokrywce, którą można otworzyć jedną ręką, wbudowanym uchwytom i etykiecie w alfabecie Braille'a, nowe opakowanie Degree ma na celu uczynić dezodorant bardziej inkluzywnym.
Dezodorant Degree Inclusive wyróżnia się przede wszystkim opakowaniem.
Zakrętka posiada haczyk, dzięki czemu można ją zawiesić, a resztę opakowania ściągnąć w dół; magnetyczne zamknięcie ułatwia z kolei ponowne założenie nasadki. Z kolei uchwyty wbudowane w boki opakowania ułatwiają trzymanie dezodorantu, a aplikator jest większy niż zwykle, więc wystarczy jedno jego naciśnięcie. Opakowanie ma również etykietę Braille'a, dzięki czemu osoba niewidoma lub niedowidząca może łatwiej znaleźć ją w zatłoczonej apteczce.
- To przyziemna i banalna rzecz - dezodorant, ale kiedy nie możesz go użyć, staje się to bardzo ważne - mówi Bas Korsten, dyrektor kreatywny w Wunderman Thompson, agencji kreatywnej, która pomogła stworzyć i rozwinąć projekt dla Unilever.
Pracowała nam nim szefowa projektowania w agencji Christina Mallon, która ma sparaliżowane ramiona.
Projektanci wraz z zespołem Degree ściśle współpracowali z osobami ze środowiska osób niepełnosprawnych. - Dla osób pełnosprawnych zaskakujące jest to, jakie spostrzeżenia wynikają z tego faktu, ponieważ na przykład ktoś na wózku inwalidzkim mówi:„ Stosuję dezodorant kilka razy dziennie na wiele części mojego ciała"- mówi Korsten.
W trakcie całego procesu projektanci dostosowywali produktów odpowiedzi na opinie z testów przeprowadzonych we współpracy z Chicago Lighthouse, Open Style Lab i Muscular Dystrophy Association. Obecny prototyp jest nadal w fazie testów beta i może ulec dalszym zmianom.
Chociaż projekt może nie odpowiadać każdemu fizycznemu wyzwaniu, może być pomocny dla osób spoza pierwotnych grup docelowych, takich jak osoby starsze o ograniczonej sprawności. - Ogólnie rzecz biorąc, projektowanie integracyjne to lepszy projekt dla każdego - mówi Korsten.
Dołącz do dyskusji: Unilever chce wprowadzić dezodorant Degree z myślą o niepełnosprawnych