Unia Europejska daje Facebookowi, Twitterowi i Google miesiąc na walkę z oszustwami w ich serwisach
Komisja Europejska wezwała największe platformy społecznościowe: Facebooka, Twittera i Google+ do wprowadzenia rozwiązań ograniczających pobieranie od użytkowników pieniędzy za wątpliwej jakości oferty i usługi. KE domaga się zarówno zmian w regulaminach serwisów, jak i bezpośrednich działań walczących z próbami oszustwa. Internetowi giganci mają miesiąc na przedstawienie odpowiednich projektów.
Europejski regulator zwrócił uwagę na fakt, że na najbardziej popularnych platformach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy Google+ pojawia się wiele postów będących ofertami firm skierowanymi do użytkowników.
W ocenie KE wiele z tych ofert ma nieuczciwy charakter, w konsekwencji bowiem prowadzi internautę na stronę nakłaniającą go do zawarcia niekorzystnych umów czy nabycia podrobionych produktów.
KE spodziewa się dwóch sposobów na uchronienie użytkowników przed skutkami publikowania nieuczciwych ofert w serwisach społecznościowych. Pierwszym ma być zmiana regulaminowych zapisów tych platform, według których serwisy praktycznie odcinają się od odpowiedzialności za treść ogłoszeń pochodzących od podmiotów zewnętrznych.
Druga, równoległa metoda ma polegać na ściślejszym niż dotąd monitorowaniu przez Facebook, Twitter czy Google+ publikowanych ofert i blokowaniu tych z nich, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd.
Komisja Europejska nie podaje, jakie konkretne mechanizmy mają zastosować wspomniane serwisy. Oczekuje natomiast, że wywołane „do tablicy” firmy samodzielnie opracują odpowiednie procedury i przedstawią je w terminie 30 dni. Regulator przestrzega, że w wypadku braku współpracy ze strony serwisów zostaną wobec nich zastosowane odpowiednie działania prawne przewidziane przez Unię Europejską.
Dołącz do dyskusji: Unia Europejska daje Facebookowi, Twitterowi i Google miesiąc na walkę z oszustwami w ich serwisach