SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Ugotowani” przegrywają z konkurencją. “Trudne pasmo”

Program „Ugotowani” w nowej formule ogląda średnio 1,25 mln osób. TVN w czasie jego emisji ma mniej widzów niż rok temu i przegrywa z konkurencją. - Pasmo „Ugotowanych” jest najbardziej konkurencyjne - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, wiceszef programowy TVN.

TVN od września br. w każdym tygodniu pokazuje po cztery odcinki „Ugotowanych”, a każdy z nich poświęcony jest jednemu z bohaterów danej rywalizacji i kolacji przez niego przygotowanej. Poszczególne odcinki formatu emitowane są od poniedziałku do czwartku o godz. 20.50, począwszy od 1 września br. (więcej na ten temat).

Średnia oglądalność „Ugotowanych” w okresie do 27 października br. wyniosła 1,25 mln widzów. Przełożyło się to na 7,81 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 9,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Do końca sezonu wiosennego w paśmie „Ugotowanych” nadawano serial docu-crime „W11 - Wydział Śledczy”. W okresie od 2 września do 22 października ub.r. miał on więcej widzów niż kulinarny show, bo śledziło go 1,90 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 12,32 proc. i 11,04 proc. (zobacz te dane).

W czasie emisji kulinarnego formatu TVN przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. W tym paśmie zdecydowanym liderem jest TVP2, która emituje seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz filmy fabularne, co daje jej aż 30,37 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat (filmy fabularne, „Zdrady” oraz „Na krawędzi 2”; 12,33 proc. udziału). Lepiej od TVN wypada również TVP1 (różne programy; 11,23 proc.). Taka sama kolejność stacji jest wśród widzów w grupie komercyjnej.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji „Ugotowanych”

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP2

4 881 146

30,37%

25,00%

Polsat

1 982 612

12,33%

16,40%

TVP1

1 804 910

11,23%

8,72%

TVN - Ugotowani

1 254 787

7,81%

9,58%


- Wyniki „Ugotowanych” nie są oszałamiające, ale nie jest to także klęska - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Program nadawany jest w najbardziej konkurencyjnym paśmie, konkuruje z silnymi serialami TVP2 jak „M jak miłość” i mocnymi produkcjami Polsatu - mówi Czaja. Podkreśla on, że budżet „Ugotowanych” jest nieporównywalny względem budżetów pozycji emitowanych w tym samym czasie przez konkurencję.

Czy wiosną „Ugotowani” nadal pozostaną w tym samym paśmie? - Jest to niewykluczone - zaznacza Czaja. Ostatecznej decyzji jeszcze nie ma. TVN liczy, że dobre wyniki osiągną odcinki specjalne z udziałem gwiazd, które pokazane zostaną na początku listopada br. (więcej na ten temat).

TVN w niedziele emituje też odcinki „The Best of”, złożone z najciekawszych materiałów z danej rywalizacji. Początkowo pokazywano je o 17.00, ale od 19 października godzina emisji zmieniła się na 18.00.

Dołącz do dyskusji: „Ugotowani” przegrywają z konkurencją. “Trudne pasmo”

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Alicja
Przywrócić W11!
odpowiedź
User
Kamil
TVN nie potrafi przyznać się do błędu!!!....trudne pasmo?? to dlaczego wyrzuciliście serial "W11 - Wydział śledczy"? Nie dość, że pasmo było takie same co teraz, to jeszcze mieliście wyższą oglądalność oraz wysokie udziały...gdzie tu logika TVN-u ja się pytam?? Mam nadzieję, że nowa formuła "Ugotowanych" zniknie szybko z TV i wrócicie do starszej (sprawdzonej i lubianej przez widzów) wersji oraz dodatkowo przywrócicie nam W11!
odpowiedź
User
tysiak
będzie tak samo jak z "wawa non stop" - oni (zarząd tvn i w ogóle wszyscy tam dyrektorzy, kierownicy-gospodarze itd.) dobrze tylko "widz" nie dorósł do formatu - oni dobrze a "widz" źle i datego słaba oglądalność
odpowiedź