„Ugotowani” przegrywają z konkurencją. “Trudne pasmo”
Program „Ugotowani” w nowej formule ogląda średnio 1,25 mln osób. TVN w czasie jego emisji ma mniej widzów niż rok temu i przegrywa z konkurencją. - Pasmo „Ugotowanych” jest najbardziej konkurencyjne - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, wiceszef programowy TVN.
TVN od września br. w każdym tygodniu pokazuje po cztery odcinki „Ugotowanych”, a każdy z nich poświęcony jest jednemu z bohaterów danej rywalizacji i kolacji przez niego przygotowanej. Poszczególne odcinki formatu emitowane są od poniedziałku do czwartku o godz. 20.50, począwszy od 1 września br. (więcej na ten temat).
Średnia oglądalność „Ugotowanych” w okresie do 27 października br. wyniosła 1,25 mln widzów. Przełożyło się to na 7,81 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 9,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Do końca sezonu wiosennego w paśmie „Ugotowanych” nadawano serial docu-crime „W11 - Wydział Śledczy”. W okresie od 2 września do 22 października ub.r. miał on więcej widzów niż kulinarny show, bo śledziło go 1,90 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 12,32 proc. i 11,04 proc. (zobacz te dane).
W czasie emisji kulinarnego formatu TVN przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. W tym paśmie zdecydowanym liderem jest TVP2, która emituje seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz filmy fabularne, co daje jej aż 30,37 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat (filmy fabularne, „Zdrady” oraz „Na krawędzi 2”; 12,33 proc. udziału). Lepiej od TVN wypada również TVP1 (różne programy; 11,23 proc.). Taka sama kolejność stacji jest wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji „Ugotowanych”
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 | 4 881 146 | 30,37% | 25,00% |
Polsat | 1 982 612 | 12,33% | 16,40% |
TVP1 | 1 804 910 | 11,23% | 8,72% |
TVN - Ugotowani | 1 254 787 | 7,81% | 9,58% |
- Wyniki „Ugotowanych” nie są oszałamiające, ale nie jest to także klęska - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Program nadawany jest w najbardziej konkurencyjnym paśmie, konkuruje z silnymi serialami TVP2 jak „M jak miłość” i mocnymi produkcjami Polsatu - mówi Czaja. Podkreśla on, że budżet „Ugotowanych” jest nieporównywalny względem budżetów pozycji emitowanych w tym samym czasie przez konkurencję.
Czy wiosną „Ugotowani” nadal pozostaną w tym samym paśmie? - Jest to niewykluczone - zaznacza Czaja. Ostatecznej decyzji jeszcze nie ma. TVN liczy, że dobre wyniki osiągną odcinki specjalne z udziałem gwiazd, które pokazane zostaną na początku listopada br. (więcej na ten temat).
TVN w niedziele emituje też odcinki „The Best of”, złożone z najciekawszych materiałów z danej rywalizacji. Początkowo pokazywano je o 17.00, ale od 19 października godzina emisji zmieniła się na 18.00.
Dołącz do dyskusji: „Ugotowani” przegrywają z konkurencją. “Trudne pasmo”