„Ugotowani” liderem rynku telewizyjnego. 27 mln zł z reklam
Piąta seria programu „Ugotowani” przyciągała średnio przed telewizory 2,46 mln widzów. TVN w paśmie emisji reality-show zajął pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 26,76 mln zł.
„Ugotowanych 5” na antenie TVN oglądać można było w niedziele o godz. 18.00 w okresie od 8 września do 14 grudnia br.
Średnia widownia reality-show wyniosła 2,46 mln osób, co przełożyło się na 17,68 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 23,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
2013-09-08 | 1 959 407 | 19,30% | 29,10% |
2013-09-15 | 2 424 968 | 20,00% | 26,80% |
2013-09-22 | 2 673 259 | 20,50% | 26,90% |
2013-09-29 | 2 182 908 | 16,80% | 22,60% |
2013-10-06 | 2 345 859 | 17,30% | 22,30% |
2013-10-13 | 2 436 235 | 18,20% | 25,70% |
2013-10-20 | 1 821 470 | 13,50% | 16,70% |
2013-10-27 | 2 305 557 | 16,10% | 21,70% |
2013-11-03 | 2 664 950 | 16,90% | 20,90% |
2013-11-10 | 2 525 324 | 17,60% | 24,70% |
2013-11-17 | 2 542 127 | 17,70% | 23,90% |
2013-11-24 | 3 213 505 | 20,60% | 25,80% |
2013-12-01 | 2 635 960 | 17,40% | 23,50% |
2013-12-08 | 2 507 543 | 17,00% | 21,70% |
2013-12-15 | 2 613 998 | 16,80% | 21,90% |
średnia | 2 457 993 | 17,68% | 23,45% |
Emitowana jesienią 2012 roku w TVN trzecia seria „Ugotowanych” miała podobne wyniki oglądalności. Średnia widownia reality-show wynosiła wówczas 2,47 mln osób, a udział był wyższy i uplasował się na poziomie 18,28 proc. w grupie wszystkich widzów oraz 24,92 proc. w grupie komercyjnej.
Natomiast w porównaniu do odcinków pokazywanych wiosną br. kulinarny program zyskał 120 tys. osób. Wówczas reality-show gromadziło przed ekranami 2,34 mln oglądających przy udziale wynoszącym odpowiednio 17,77 proc. i 23,94 proc. (zobacz te dane).
W czasie emisji „Ugotowanych 5” stacja TVN była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1, która w tym czasie nadawała gł. powtórki „Komisarza Alexa”, program rozrywkowy „Jaka to melodia?”, serial „Klara i Franciszek” oraz „Pogotowie rachunkowe”, co przełożyło się na 16,59 proc. udziału. Trzeci w kolejności był Polsat (film fabularny, „Nasz nowy dom” zobacz dane o jego widowni, programy kabaretowe oraz początek „Wydarzeń”; 11,40 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”, „Sport Telegram”, „Pogoda” i „Dzięki Bogu już weekend”; 10,47 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był już zdecydowanym liderem rynku, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.
Oglądalność „Ugotowanych 5” na tle konkurencji
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN – Ugotowani | 2 457 993 | 17,68% | 23,45% |
TVP1 | 2 306 726 | 16,59% | 10,08% |
TVP2 | 1 455 849 | 10,47% | 5,95% |
Polsat | 1 584 874 | 11,40% | 13,06% |
Cennikowe przychody reklamowe TVN z 15 odcinków piątej edycji reality-show wyniosły 26,76 mln zł. Z kolei 12 odcinków czwartej serii programu z reklam przyniosło ok. 20,90 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
W listopadzie br. telewizja TVN rozpoczęła zdjęcia do szóstego sezonu „Ugotowanych”. Nowe odcinki kulinarnego reality-show widzowie zobaczą wiosną 2014 roku (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: „Ugotowani” liderem rynku telewizyjnego. 27 mln zł z reklam