Udany start TVN siedem
Miesiąc działaności podsumowuje szef TVN siedem, Bogdan Czaja
TVN siedem to nowa stacja telewizyjna, która pojawiła się 1 marca w miejsce RTL 7. I trzeba podkreślić, że początek nowa stacja ma udany i zarówno wyniki oglądalności jak i wpływy z reklam są coraz lepsze.
Oglądalność
RTL7/TVN7 month 02/2002 2.3 %
RTL7/TVN7 month 03/2002 2.5 %
Wpływy z reklam
RTL7/TVN7 month 02/2002 6 338 840
RTL7/TVN7 month 03/2002 7 289 055
target: wszyscy powyżej 4 roku życia
Dane: AGB Polska
O podsumowanie pierwszego miesiąca nadawania TVN siedem poprosiliśmy szefa stacji, Bogdana Czaja.
Czy jest Pan zadowolony z oglądalności TVN siedem?
Jesteśmy zadowoleni ze startu nowego kanału. Wyniki oglądalności TVN siedem są na poziomie jaki zakładaliśmy - 2.5% udziału w widowni ogólnopolskiej, ponad 3% w grupie docelowej (16-49 lat). Są to lepsze wyniki niż osiągał ostatnio RTL7 (2.3% w lutym według AGB), a trzeba pamiętać, że w marcu zaczął się wiosenny sezon reklamowy i duże stacje znacząco wzmocniły swoją ofertę. Dla przykładu TV4 straciła w marcu pół procent udziału w rynku (3.2% wobec 3.7% w lutym).
Jak ocenia Pan wpływy z reklam?
Wpływy z reklam nie są jeszcze takie, jakie chcielibyśmy osiągnąć, ale to naturalne, że reklamodawcy początkowo ostrożnie podchodzili do lokowania pieniędzy w stacji, której jeszcze nie było na rynku. Dziś, kiedy możemy się już pochwalić niezłym poziomem widowni, widać że wpływy rosną z tygodnia na tydzień.
Co według Pana należy jeszcze zmienić?
To nie znaczy, że ze wszystkiego jesteśmy zadowoleni, na pewno trzeba szukać sposobów na uczynienie ramówki bardziej atrakcyjną. Już niedługo - zapewne jeszcze w kwietniu - pojawi się nowy interaktywny teleturniej, choć bardziej znacząąch ruchów w tym kierunku spodziewałbym się raczej jesienią. Mamy też sporo innych pomysłów, ale zobaczymy, które z nich uda się wprowadzić w życie.
Dołącz do dyskusji: Udany start TVN siedem