Udany 2003 rok Bankiera
Serwis Bankier kończy 2003 rok sukcesem i zapowiada dalszy dynamiczny rozwój
Rok 2003 to dla Bankier.pl czas sukcesów i szybkiego rozwoju. Osiągnięcie rentowności, imponujący wzrost wskaźników oglądalności i liczby sprzedanych produktów finansowych pozwalają Bankierowi optymistycznie patrzeć w przyszłość. W 2004 portal planuje dalszy dynamiczny rozwój: wzrost przychodów o 80%, powiększenie liczby czytelników do 500 tys. miesięcznie i osiągnięcie dodatniego wyniku finansowego - informuje nadawca.
Podstawą do tak optymistycznych założeń na 2004 rok są m.in. imponujące wskaźniki wzrostu oglądalności. Według badania "Prawdziwy Profil" miesięczna liczba osób odwiedzających portal od grudnia 2002 do listopada 2003 wzrosła aż o 182%. Najnowsze dane o oglądalności za styczeń 2004 pozwalają wierzyć, że obecny rok będzie dla Bankiera równie dobry, a nawet jeszcze lepszy. Według nich portal odwiedziło w styczniu 256 tys. osób przy ponad 3 mln odsłon*.
"Cieszymy się z tak ogromnego wzrostu oglądalności. To motywuje nas do dalszej pracy nad utrzymaniem miana najlepszego portalu finansowego w polskim Internecie. W 2004 planujemy zdobyć wielu nowych czytelników i osiągniąć poziom 500 tys. unikalnych użytkowników odwiedzających serwis miesięcznie, co postawi Bankier.pl w gronie najsilniejszych mediów finansowych w Polsce" - mówi Piotr Wąsowski, Członek Zarządu ds. Rozwoju i Marketingu Bankier.pl S.A.
Jeszcze szybciej niż oglądalność rosną przychody ze sprzedaży produktów finansowych. W 2003 roku wzrosły one o ponad 500%. W tym roku portal zamierza osiągnąć sprzedaż na poziomie ponad 1000 produktów finansowych miesięcznie.
"Te dane pokazują że Bankier.pl jest bardzo dobrym kanałem dystrybucji produktów finansowych - wygodnym dla nabywców, którzy mogą łatwo porównywać oferty i zamawiać produkty oraz bardzo efektywnym dla instytucji finansowych, które mogą szybko i sprawnie dotrzeć ze swoją ofertą do bardzo dużej liczby potencjalnych klientów bez konieczności ponoszenia wysokich nakładów np. na utrzymywanie rozległej sieci oddziałów." - mówi Waldemar Wysowski - Dyrektor Działu Sprzedaży Produktów Finansowych Bankier.pl.
Dzięki znacznemu zwiększeniu oglądalności oraz przychodów ze sprzedaży produktów finansowych i reklamy, we wrześniu 2003 firma osiągnęła po raz pierwszy breakeven point, a w IV kwartale 2003 uzyskała pozytywny wynik EBITDA.
"W 2004 roku zakładamy dalszy dynamiczny wzrost przychodów o ok. 80% do poziomu ponad 3 mln zł oraz osiągnięcie zysku operacyjnego i zysku netto. Przewidujemy, że wskaźnik EBITDA osiągnie poziom 500 tys. zł. Umożliwi to nam kolejne inwestycje i dalszy szybki rozwój" - mówi Artur Listwan, Prezes Zarządu Bankier.pl S.A.
"Bankier.pl działa na szybko rosnących rynkach - sprzedaży produktów finansowych przez Internet oraz reklamy internetowej - dlatego upatrujemy w nim duży potencjał generowania zysków. Dynamiczny rozwój portalu bardzo nas cieszy, przekłada się bowiem na wzrost wartości akcji spółki." - mówi Jens Spyrka, prezes bmp, CEEV GmbH, głównego akcjonariusza Bankier.pl S.A.
Dołącz do dyskusji: Udany 2003 rok Bankiera