Ubezpieczyciele tną wydatki reklamowe. Mocno w górę Generali, Nationale-Nederlanden i Axa Direct, w dół Proama i Liberty
W trzech kwartałach br. wydatki reklamowe ubezpieczycieli były niższe niż w analogicznym okresie ub.r. Więcej wydali na telewizję i outdoor, a mniej w pozostałych mediach. Liderem jest Grupa Generali, która w tym roku zwiększyła nakłady reklamowe dziewięciokrotnie. Za to Proama i Liberty wydały sporo mniej.
Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że firmy ubezpieczeniowe wydały na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 4,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 236,4 mln zł.
Zdecydowaną większość budżetów ubezpieczyciele lokowali w telewizji - zostawili tam ponad 201 mln zł (6,2 proc. więcej niż rok temu).
Drugim obok telewizji kanałem komunikacji, w której branża ubezpieczeniowa inwestowała więcej niż rok wcześniej był outdoor. Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły w skali roku o 106,9 proc. i wyniosły 4,7 mln zł.
Na pozostałe media ubezpieczyciele zredukowali wydatki reklamowe. Radia na ich reklamach zarobiły 55,4 proc. mniej (13 mln zł), gazety - 36,8 proc. mniej (3,9 mln zł), magazyny - 41,2 proc. mniej (7,6 mln zł), kina - 26,1 proc. mniej (5,8 mln zł).
Cennikowe wydatki reklamowe ubezpieczeniowych na media (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2014 | I-IX 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 189 300 462 zł | 201 106 346 zł | 6,2 |
Radio | 29 208 558 zł | 13 013 206 zł | -55,4 |
Gazety | 6 197 738 zł | 3 920 024 zł | -36,8 |
Magazyny | 12 908 449 zł | 7 585 096 zł | -41,2 |
Outdoor | 2 268 671 zł | 4 693 358 zł | 106,9 |
Kina | 7 899 738 zł | 5 834 043 zł | -26,1 |
Indoor | 113 100 zł | 234 150 zł | 107 |
Razem | 247 896 716 zł | 236 386 223 zł | -4,6 |
Liderem wydatków reklamowych branży ubezpieczeniowej jest w tym roku Grupa Generali, która na promocję w mediach pozainternetowych wydała przez dziewięć miesięcy tego roku 32,9 mln zł. Było to ponad dziewięć razy więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Tak znaczny wzrost wydatków reklamowych tego marketera jest skutkiem jego nowej strategii marketingowej i prowadzonej od lutego br. kampanii wizerunkowej, która ma zmienić postrzeganie wizerunku firmy: z prestiżowej na bardziej zbliżoną do klienta. Generali ma nowe pozycjonowanie i slogan: „Życie się zmienia, więc Generali zmienia ubezpieczenia”.
Generali awansując na reklamowego lidera w branży ubezpieczeń zdetronizowało firmę Ceska Pojistovna, właściciela marki Proama. Ten ubezpieczyciel ograniczył w br. wydatki o 33,6 proc., do 22,7 mln zł. Proama latem br. reklamowała polisy mieszkaniowe z szeregiem dodatkowych świadczeń.
Trzecim pod względem reklamowych aktywności ubezpieczycielem jest Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na życie z wydatkami w wysokości 21,4 mln zł. Ostatnio firma ta realizowała kampanię reklamową pod hasłem „Mamy serce do ubezpieczenia”.
Najwięksi reklamodawcy wśród ubezpieczycieli | |||
(bez internetu, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2014 | I-IX 2015 | zmiana proc. |
GENERALI GROUP | 3 240 018 zł | 32 918 930 zł | 916 |
CESKA POJISTOVNA | 34 186 754 zł | 22 698 518 zł | -33,6 |
NATIONALE-NEDERLANDEN TU NA ŻYCIE |
| 21 395 835 zł | - |
AXA DIRECT (AVANSSUR ODDZIAŁ W POLSCE) | 16 713 106 zł | 20 296 663 zł | 21,4 |
LIBERTY | 20 728 971 zł | 19 298 961 zł | -6,9 |
Razem | 247 896 716 zł | 236 386 223 zł | -4,6 |
Axa Direct w br. wydała na promocję swoich produktów i usług 21,4 proc. więcej niż rok temu (20,3 mln zł), zaś firma Liberty Ubezpieczenia - 6,9 proc. mniej (19,3 mln zł).
Pierwszy ubezpieczyciel latem realizował kampanię podkreślającą, że ma 100 mln klientów na świecie i 200 lat doświadczenia. Z kolei twarzą tegorocznych kampanii Liberty Ubezpieczenia był Bogusław Wołoszański, który promował m.in. OC i AC oferowane przez tę firmę.
Dołącz do dyskusji: Ubezpieczyciele tną wydatki reklamowe. Mocno w górę Generali, Nationale-Nederlanden i Axa Direct, w dół Proama i Liberty